قائم مقام صندوق توسعه ملی گفت: دولت به غیر از تکالیف بودجه، مجاز به استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیست، مگر آنکه قانون باشد.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۹۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴


به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا صالح در مورد اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به موضوع اشتغال روستایی اظهار داشت: این طرح در رابطه با اشتغال روستایی در دولت تصویب شد و وزارت کار اکنون در حال هماهنگی با بانک‌ها برای آورده و سهم آنها است تا پس از نهایی شدن در سازمان برنامه و بودجه، برنامه را به صندوق توسعه ارائه کند.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی افزود: طبق مصوبه دولت باید میزان و سهم آورده بانک‌ها به صندوق توسعه ملی ارائه شود و این مساله باید در هفته جاری نهایی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: هیأت امنای صندوق توسعه ملی نیز اختصاص 1.5 میلیارد دلار را تصویب کرده‌اند و منتظر انجام هماهنگی امور بانکی است.

صالح در مورد اینکه دسترسی به منابع صندوق برای دولت چگونه است، گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای دولت ممنوع است، فقط تسهیلات به نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی خواهد بود و نهادهای عمومی غیردولتی نیز حداکثر 20 درصد از سرجمع می‌توانند استفاده کنند.

وی در مورد تکالیف بودجه سال 96 صندوق عنوان کرد: این تکلیف 2.3 میلیارد دلار بود که پرداختی به صورت ماهانه انجام می‌شود و به تناسب منابع وارده اختصاص می‌یابد.

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی در مورد اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دستور دادم امسال از منابع صندوق بیشتر استفاده کنیم، تأکید کرد: غیر از مصوبات و تکالیف موجود نمی‌توان از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرد و راه دیگری ندارد، مگر اینکه مجلس مصوب کند و تبدیل به قانون شود.

به گزارش فارس، رئیس جمهور چند روز پیش در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان گفته بود، به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دادم در بودجه امسال از صندوق توسعه ملی بیشتر استفاده کنیم.

ارسال نظرات