خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: داعش قطعا از نظر تفکری و اندیشه‌ای خاتمه نیافته‌ و برای کشورهای منطقه به یک تهدید امنیتی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۹۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در گردهمایی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد این شهرستان ضمن سخنانی در خصوص جنایات گروهک تکفیری داعش گفت: امروز داعش از نظر فیزیکی در سوریه، عراق و لبنان حذف جغرافیایی شده است چراکه داعش مرکز حکومت اسلامی خود را شام و عراق عنوان کرده بود و اکنون سرزمینی برای حاکمیت ندارند، اما  قطعا از نظر تفکری و اندیشه‌ای خاتمه نیافته‌ و برای کشورهای منطقه به یک تهدید امنیتی تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام روح ا... فتحی اظهار داشت: داعشی‌ها در راستای پروژه‌ای که آغاز کرده‌ بودند از افراد و نیروهای‌شان در بمب‌گذاری‌ها، اقدامات تروریستی کوچک و غیره استفاده می‌کنند تا حیات رو به مرگ خود را حفظ کنند گرچه در نهایت راه به جایی نخواهند برد و به استیصال کامل می‌رسند.

وی با بیان اینکه جنایات داعش در عراق و سوریه، باعث ایجاد یکی از بزرگ‌ترین تراژدی‌های انسانی در قرن اخیر گردید یاد آور شد: بر اساس این جنایت‌ها صدها هزار نفر از انسان‌های بی‌گناه کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر از مردم بی‌گناه نیز آواره بیابان ها، پناهگاه‌ها و سرزمین های دیگر شدند در حالی که حضور تروریست‌ها در عراق و سوریه زمینه را برای حضور بزرگ‌ترین و با تجربه‌ترین فرماندهان ارتش‌های بزرگ جهان در قالب ائتلاف‌هایی همچون ائتلاف ضد داعش فراهم کرده بود، سربازی چون سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی با ابتکارات و شیوه‌های نوین نظامی خود نشان داد که یکی از  بزرگ‌ترین استراتژیست‌های نظامی جهان معاصر است.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت گفت: امروز مشکلات جهان اسلام اغلب ناشی از اختلاف مسلمانان است که فرقه های مختلف اسلامی بدون توجه به معیارهای وحدت به هر راهی روانند ،فرقه هایی همانند وهابیت که نه مذهب سنی را قبول دارند و نه مذهب شیعه را عهده عامل اختلاف در جهان اسلام اند، غافل از این که دشمنان اسلام مانند صهیونیست و آمریکا از این اختلافات نفع می برند و برای نابودی اسلام به وسیله خود مسلمانان تلاش می کنند.

حجت الاسلام فتحی تصریح کرد: وحدت مسلمانان جهان از ضروری ترین مسایل روز جوامع اسلامی است و همه باید بر محوری جامع و فراگیر که تمامی مذاهب و اندیشه های دینی، آن را قبول داشته باشند، گردهم آمده یک پارچه و هماهنگ حرکت نمایند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان تاکید کرد: وجود مقدس پیامبر اعظم (ص) مناسب ترین محور وحدت مسلمانان است؛ چرا که همه مسلمین ایشان را قبول دارند و آن حضرت را به عنوان بنیان گذار نهضت اسلامی شناخته و از رهنمودهای او پیروی می کنند.

وی با بیان اینکه بر همه مسلمانان، به ویژه علما و روحانیون مذاهب اسلامی لازم است برای وحدت مسلمین تدبیری بیندیشند تا همه کشورهای مسلمان بر محور آن اجتماع نموده، به دستورهای آن عمل نمایند، افزود: مهم ترین مسئله ای که امروزه ذهن انسان را به خود مشغول می سازد، اختلاف میان جوامع اسلامی است که از یک سو موجب عقب ماندگی کشورهای مسلمان و از سوی دیگر عامل نفوذ و تسلط بیگانگان بر سرنوشت آنان شده است.

ارسال نظرات