دبیر شورای نگهبان گفت: موضوع فتنه سال 88 ارتباطی با انتخابات ندارد و به دلیل اینکه قصد براندازی نظام داشتند خط قرمز است و امروز روحانیون وظیفه‌دارند در آستانه 9دی فتنه را بشناسد و به مردم بشناساند.
کد خبر: ۸۹۵۸۶۹۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

به گزارش سپاس؛ سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره) با حضور آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله نمازی نماینده ولی‌فقیه در کاشان، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر، محققین و پژوهشگران، طلاب و جمعی از مسئولین استان در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

فتنه خط قرمز است/ باید فتنه شناس باشیم

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: معنوی کردن انسان باید در دستور کار قرار بگیرد و به تاریخ نگاهی داشته باشیم که شاهان چه‌کاری کردند و انبیاء چه راهی را انتخاب کردند و نقش انبیا در احیا دین به مردم بازخوانی کنیم.

دبیر شورای نگهبان بابیان اینکه علما بعد از انبیا هستند که مسئولیت حفظ کتاب الله دارند، اظهار کرد: امروز ملت شریف ایران اسلامی از مردم دوران امام حسین و پیامبر بهترین هستند و در مقابل کفار و دشمنان اسلام مقاومت می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور اظهار کرد: مردم مهم‌ترین مخاطبان هستند و علما باید به این مردم احترام بگذارند و با وحدت بین شیعه و سنی، شیعه و شیعه و سنی و سنی که دشمن‌شاد است گام‌های مؤثر برداریم.

دبیر امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: امروز خدماتی که انقلاب اسلامی به اهل سنت داده است کم‌تر از شیعه نیست و در بسیاری موارد بیشتر از شیعه است.

جنتی بیان کرد: موضوع فتنه سال 88 ارتباطی با انتخابات ندارد و به دلیل اینکه قصد براندازی نظام داشتند خط قرمز است و امروز  روحانیون وظیفه‌دارند در آستانه 9دی فتنه را بشناسد و به مردم بشناساند.

وی عنوان کرد: نقشه‌ای که در سال 78 طراحی‌شده بود دشمنان خارجی با همکاری دشمنان داخلی در سال 88  دوباره رقم زدند و به دنبال انقلاب مخملی بودند که با حضور مردم ناکام شد.

دبیر شورای نگهبان ابراز کرد: افرادی که در سال 88 شعار می‌داند خواسته یا ناخواسته که من اطلاعی از آن ندارم در مسیر دشمن قرار گرفتند و اجراکننده برنامه‌های دشمنان اسلام بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغاتت اسلامی کشور اذعان کرد: دشمنان می‌دانند که اسلام یعنی قدرت و حاکمیت بر دل‌ها است و مسلمان واقعی نه اینکه از ضدانقلاب ترسی ندارند بلکه به دنبال مقابله با دشمن برای رسیدن به شهادت هستند.

 

حوزه علمیه باید به سلاح انقلابی گری مسلح باشد

آیت‌الله نمازی نماینده مقام معظم رهبری در کاشان در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: واژه انقلاب یعنی مقاله با باطل که در طول تاریخ در مقابل هر پیامبری باطلی وجود داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در کاشان اظهار کرد: انقلابی گری حوزه علمیه باید به سلاح علم مسلح و دارای تقوا و جهاد داشته باشند که از ابتدای تاریخ در روحانیت شیعه وجود داشته و در خط مقدم قرار داشته است و باید تلاش کنیم نسل جدید حوزه علمیه این ویژگی‌ها داشته باشند.

امام‌جمعه کاشان افزود: هیچ نقطه‌ای در روحانیت نداریم که روحانیت نسبت به اهلیت بی‌خیال باشند، روحانیت همیشه نسبت به اهل‌بیت حساسیت داشته و در خصوص ولایت و دین فعالیت داشته‌اند و مسیر امربه‌معروف و نهی از منکر را طی کرده‌اند.

نماینده مردم کاشان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حوزه‌های علمیه نسل جدید به سلاح انقلابی گری مسلح شود، مؤمن، مجاهدت و دارای تقوا از مهم‌ترین خصوصیات روحانیت شیعه بخصوص استان بوشهر است.

نمازی عنوان کرد: باید نسل جدید عالم شوند و برای رسیدن به این جایگاه باید درس بخوانند، قیام کنند و در مسیر اصلی انقلابی گری حرکت کنند.

وی ابراز کرد: رمز موفقیت روحانیت شیعه در همه امورات توکل به خداوند است که در هر کاری که عمل حضور پیدا می‌کند برای رضای خدا است و به همین خاطر خداوند روحانیت را در کارها موفق می‌دارد.

باید روح انقلابی گری در حوزه علمیه وجود داشته باشد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر در سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: روحانیت در وجود هدایت الهی ریشه دارد و زبان گویای معارف دین و حراست دین است و ریشه در مکتب اهل‌بیت دارد.

امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: روحانیت ثمره شجره طیبه اهل‌بیت است که ریشه در شجره طیبه دارد و به همین خاطر است که روحانیت نهاد مقدس و وجود مبارک دارد که امام هادی(ع) می‌فرماید در آخر از زمان اگر روحانیت نبود همه گرفتار فریب‌های شیطان می‌شدند؛ روحانیت سکان جامعه به دست دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان افزود: افتخار استان بوشهر این است که دارای روحانیت عمیق، پژوهشگر و دارای سابقه بسیار ارزشمندی در عرصه، سیاسی، مردم‌داری، تبلیغ دین، مبارزه با استعمار که سابقه بیش از دو قرن در برابر روباه پیر دارد.

صفایی بوشهری بابیان اینکه استان بوشهر به خود می‌بالد که از تاریخ روحانیت دارای سابقه درخشان است، تصریح کرد: این کنگره تحولی در فضای روحانیت استان داشته است و فضای بسته روحانیت استان با برگزاری این کنگره منشان پژوهش شده است.

وی ابراز کرد: روحانیان استان مایه عزت و افتخار هستند که امید است باروح انقلابی که مدنظر مقام معظم رهبری است طراحی و مدیریت شود و با نظارت به تولید علم بپردازند که این کار افق حوزه علمیه استان بوشهر است.

ارسال 800 اثر به دبیرخانه

حجت‌الاسلام جمالی دبیر سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: از مجموع چهار دبیرخانه حوزه علمیه قم، حوزه علمیه برادران استان بوشهر، حوزه علمیه خواهران استان بوشهر و مجموعه دانشگاهی 800اثر به دبیرخانه ارسال‌شده است.

دبیر سومین کنگره علمی و پژوهشی علامه بلادی افزود: نسبت به سال گذشته رشد 2برابری ارسال اثر به دبیرخانه داشته‌ایم که در روز کنگره از 24اثر فاخر تجلیل خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: علامه بلادی شخصیتی است که در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و غیره دارای اثر است و مورد استقبال مردمی است که به همین منظور برخی از آثار وی به چاپ رسیده است.

در این کنگره چهارمقاله برتر از حوزه علمیه قم، حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران و حوزه دانشگاهی قرائت و از 24 نفر از برگزیدگان تقدیر شد.

در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاهی با تصاویر علامه بلادی و آثاری که در خصوص این عالم مجاهد تولیدشده است که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت./انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها