مراسم تقدیر از دست اندرکاران موکب رسانه ای افق با حضور مدیران شبکه افق و مهمانانی از ستاد اربعین وزارت کشور و فعالان رسانه ای عراق، در این شبکه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۱۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شبکه افق، مراسم تقدیر از دست اندرکاران موکب رسانه ای افق در ایام اربعین حسینی، سه شنبه 14 آذرماه در سالن آمفی تئاتر شبکه برگزار شد.
در این مراسم مدیر و معاونان شبکه، حجت الاسلام سید حمید حسینی از فعالان رسانه ای کشور عراق، مسئولان ستاد اربعین وزارت کشور و کمیته فرهنگی اربعین، برنامه سازان و کارکنان شبکه افق حضور داشتند.

آسیب شناسی برنامه ها برای توسعه فعالیت های رسانه ای شبکه افق در آینده
در ابتدای برنامه، جواد رمضان نژاد مدیر شبکه افق طی سخنانی با اشاره نقاط قوت و ضعفی که در برپایی موکب رسانه ای افق وجود داشت اظهار کرد: آُسیب شناسی نقاط ضعف و بررسی نقاط قوت برای تقویت آنها در دستور کار جلسات آتی قرار دارد.
وی افزود: به سادگی از کنار اشتباهات و آسیب ها نمی گذریم و سعی می کنیم سال آینده و در برنامه های آتی، بهتر و گسترده تر از امسال فعالیت رسانه ای داشته باشیم.
مدیر شبکه افق با بیان اینکه از همه دست اندرکاران این موکب کمال تشکر و قدردانی را داریم خاطرنشان کرد: این مراسم به منظور تقدیر از همه کسانی برگزار شده که در این عرصه همکاری داشته اند.

در همه روزهای سال به اربعین پرداخته شود
در ادامه حجت الاسلام سید حمید حسینی از فعالان رسانه ای کشور عراق سخنرانی و با اشاره به نخستین دیداری که با مدیران و دست اندرکاران شبکه افق در ایام اربعین امسال داشت اظهار کرد: از همان روز اول پی بردم که برنامه های این شبکه موفق خواهد بود چرا که اخلاص در میان همه دست اندرکاران وجود داشت و کار برای خدا انجام می شد.
وی دیانت و تقوا را عامل قبولی اعمال دانست و تصریح کرد: اگر انسان برای خدا کار کند، خداوند از جایی به او کمک می رساند که فکر آن را هم نمی کند.
حسینی با اشاره به حضور خود در پیاده روی اربعین از 50 سال پیش افزود: در آن سال ها حدود 300 نفر بودیم که با پای پیاده عازم کربلا می شدیم و شاید دلیل این کار را هم به خاطر سن کم نمی دانستم اما به خاطر می آورم که رژیم حاکم بر عراق و شخص صدام که در آن زمان نائب رئیس جمهور بود، حملات شدیدی علیه ما داشتند و سال 1977 نیز ما را دستگیر و چهار نفرمان را به خاطر این کار اعدام کردند؛ صدام و اربابانش به ویژه آمریکا همه تلاششان را کردند تا اهل بیت(ع) و فرهنگ علوی را از عراق حذف کنند ولی امروز به برکت ائمه اطهار(ع) شاهد برگزاری همایش میلیونی اربعین هستیم.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: امروز می بینیم که شبکه افق به عنوان رسانه متدینین، دغدغه اربعین را دارد و برنامه ریزی گسترده ای برای پوشش رسانه ای این رویداد وجود دارد.
وی انقلاب اسلامی را فرصتی عظیم برای مسلمانان به ویژه در ایران دانست و گفت: اربعین هم فرصتی بزرگی است که باید در طول سال شاهد پرداختن به آن در همه ابعاد باشیم.
حسینی با اشاره به دیدار خود با سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: روزی به وی گفتم سال 2013 روزانه 100 انفجار در عراق رخ می داد ولی امروز ببینید اربعین چه کرده و چه امنیتی در کشور حاکم است؛ این مرد خدا هم به من گفت خداوند همه کارها را برای ما آسان کرد و هیچ وقت فتنه داعشی ها، شکل گیری آنها و نابودی شان را از یاد نمی برم.
وی ادامه داد: اربعین فرصتی عظیم و همایشی بزرگ است به طوری که در سال جاری 1200 نفر از مسئولان عالیرتبه در آن شرکت کردند.

حرکتی جهادی برای راه اندازی استودیوی نجف برای نخستین بار
محسن ناجی مدیر برنامه های تلویزیونی و ترکیبی شبکه افق دیگر سخنران این مراسم بود؛ وی با اشاره به تدارک گسترده شبکه افق برای پوشش گسترده مراسم پیاده روی اربعین حسینی عنوان کرد: بزرگ فکر کردن و گسترده اندیشیدن، مهمترین ویژگی این رویداد مهم به شمار می رود.
وی افزود: پیش از شروع برنامه های موکب رسانه ای افق، سفری به عراق داشتیم تا شرایط را بررسی کنیم، در آنجا شاهد استارت اولیه فعالیت استودیوی شهر نجف بودیم هر چند بزرگ ترین چالش پیش روی ما، تدارکات و پشتیبانی فنی کار بود.
مدیر برنامه های تلویزیونی شبکه افق با بیان اینکه استودیوی نجف چهار سال پیش ساخته شده بود ولی هنوز فعالیت خود را شروع نکرده بود گفت: گروه فنی اعزامی از شبکه افق به عراق در حرکتی جهادی و طی مدت زمانی محدود، امکانات و تجهیزات لازم را برای راه اندازی این استودیو فراهم کرد همچنین در مراحل بعد، در موکب 828 امکانات مورد نیاز را برای پخش زنده تلویزیونی تدارک دید و در شهر کربلا هم با همکاری استودیوهای سازمان اوج و صدا و سیما، توانستیم برنامه زنده روی آنتن داشته باشیم.
سجاد بهمن آبادی تهیه کننده مجموعه برنامه های موکب رسانه ای افق نیز در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران موکب، ستاد اربعین وزارت کشور و مسئولان عراقی دخیل در راه اندازی استودیوی نجف اظهار کرد: لازم است رسانه ها بیش از این به مسئله اربعین بپردازند و در طول سال، این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: شبکه افق با اعتماد به جوانان، توانست حرکتی جهادی را برای پوشش گسترده رسانه ای رویداد بزرگ پیاده روی اربعین به سرانجام برساند به همین دلیل از مدیران شبکه تشکر می کنیم.
در پایان این مراسم و با حضور مدیران شبکه افق و مهمانان حاضر در برنامه، با اهدای لوح تقدیر از دست اندرکاران موکب رسانه ای افق قدردانی شد.

ارسال نظرات