نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

کارهایی برای معلولان انجام می‌شود، کافی نیست

کارهایی برای معلولان انجام می‌شود، اما کافی نیست، برخی فعالیت‌ها به هم مرتبط هستند و باید به صورت مستمر انجام شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در استان زنجان با اشاره به اینکه وظیفه دولت‌ها جلوگیری از معلولیت قابل پیشگیری در جامعه است، گفت: از جمله این موارد رعایت مسائل ژنتیکی در امور ازدواج است و باید مورد دقت قرار گرفته و مراعات شود.

آیت‌الله ‌علی خاتمی زنجان با اشاره به اینکه بخش دیگری از معلولیت‌ها اجتناب ناپذیر بوده و ایجاد معلولیت در طول زندگی غیر قابل اجتناب است، افزود: جنگ، زلزله، سیل و حوادث جاده‌ای از جمله عوامل ایجاد معلولیت بوده و جای تاسف دارد که در بیش از 60 درصد تلفات جاده‌ای مقصر عامل انسانی است.

وی با اشاره به اینکه شعار خواستن، توانستن است باید مورد توجه قرار گیرد، اظهارداشت: زیرساخت‌های شهر و نقل و انتقال باید به نوعی باشد که معلولان دشواری‌های حرکتی نداشته باشند و در مهندسی شهری باید معلولان دیده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه براساس آمار نزدیک به 15 درصد جمعیت جهان به نوعی دارای معلولیت هستند و در واقع در هر شهر،  15 درصد شهروندان معلول هستند، تصریح کرد: این افراد حق زندگی و حق حیات و بهره‌مندی از فرصت‌ها و عرصه‌های زندگی را دارند و این وظیفه همگانی است تا در مدیریت شهری این افراد لحاظ شوند.

 آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کارهایی برای معلولان انجام می‌شود، اما کافی نیست، گفت: برخی فعالیت‌ها به هم مرتبط هستند و باید به صورت مستمر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از همه مهم‌تر موضوع اشتغال معلولان بوده که حق همه هستند، افزود: ما معلولانی داریم، که استعداد فوق‌العاده‌ای دارند که از افراد عادی بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه افراد معلول دارای ذوق هنری، موسیقی، نقاشی بوده و توانمند هستند، گفت: خود این افراد حجت را بر دیگران تمام می‌کنند، چرا که انسان کانون استعدادها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار