مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: پویش «سقفی برای تسکین» در استان مرکزی در رساتیا کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۳۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در نشست خبری «پویش سقفی برای تسکین» با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه گفت: عمق خسارات ناشی از زلزله در ۸ شهرستان استان کرمانشاه از جمله شهرهای سر‌پل‌ذهاب و بخشی از ثلاث‌باباجانی بیش از سایر مناطق است.

وی افزود: بیش از ۵۷ هزار خانوار در زلزله کرمانشاه دچار آسیب و خسارت شدند که از این تعداد ۲۰ هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد استان کرمانشاه بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: ۱۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در زلزله کرمانشاه داغدار شدند و مَسکن ۶ هزار مددجوی کمیته امداد استان بر اثر زلزله تخریب شده است و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) به منظور همدردی با مردم زلزله‌زده کرمانشاه ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکن مددجویی را در مناطق زلزله‌زده را تعهد کرده است.

قنبرنژاد سهم استان مرکزی از این تعداد ساخت ۱۱۰ مسکن مددجویی عنوان و بیان کرد: امیدواریم با مشارکت مردم بتوانیم این تعهدی که بر عهده ماست را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی به مشارکت‌های مردمی استان مرکزی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از روزهای آغازین پس از وقوع زلزله مبلغی با ارزش ریالی دو میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی، استان پیشگام برای ساخت مسکن در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه است، گفت: کمیته امداد در نظر دارد با مشارکت خبرنگاران استان، در قالب طرح ۱۱۰ مسکن برای کرمانشاه اقدام به جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات