رئیس پلیس فتا زنجان:

فروش کالای ممنوعه دام مجرمان سایبری است

کد خبر: ۸۹۵۸۷۳۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه یکی از شگرد های مجرمان سایبری فروش کالای و خدمات ممنوعه است گفت: باتوجه به ممنوعیت این کالای بسیاری از کاربرانی که دردام این مجرمان سایبری افتاده اند شکایت نمی کنند.

سرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو افزود: کاربران باید به یاد داشته باشند که فروش بسیاری از کالای ممنوعه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای به دام انداختن کاربران  و سرقت از آنها است.

وی اظهار داشت: طراحی سایتهای فیشینیگ یکی از شگرد های مجرمان سایبری در فروش کالاها و خدمات ممنوعه است که در هنگام پرداخت مبلغ خرید کالاها و خدمات کاربران در دام سایتهای فیشینیگ گرفتار شده و اطلاعات بانکی آنها به سرقت می رود.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: کاربران باید به یاد داشته باشند که فروش کالاهای ممنوعه شگرد مجرمان سایبری برای به دام انداختن آنها است لذا کاربران نباید هرگز اقدام به خرید چنین کالاها و خدمات نمایند.

رئیس پلیس فتا زنجان با بیان اینکه در پی به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربران شاهد برداشت های غیرمجاز ازحسابهای بانکی آنها هستم، تصریح کرد: کاربران برای به دام نیفتادن در دام مجرمان سایبری حتما توصیه های پلیس فتا را جدب بگیرند وبه آن عمل نمایند.

سرهنگ آدینه لو افزود: سايت پليس فتا به آدرس الكترونيكىwww.cyberpolice.ir آماده دريافت گزارش‌های مردمى واخذ نقطه نظرات شهروندان و كاربران می باشد.

 

ارسال نظرات