تعاونی ها را یکی ارکان اصلی اقتصاد استان می باشد و باید بتوانند بخش قابل توجهی از صادرات این استان را بر عهده بگیرند.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۴۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس خانه تعاونگران استان زنجان گفت: برای رفع مشکلات و موانع شرکت های تعاونی در زمینه صادرات، میز صادراتی بخش تعاون در دست راه اندازی است.

احسان اعرابی  افزود: یکی از مشکلات و موانع پیش روی شرکت های تعاونی نا آگاهی از بازارهای هدف ملی و بین المللی است.

وی اظهار داشت: در همین زمینه در نظر داریم با تشکیل میز صادرات بخش تعاون و با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، گمرک، اتحادیه صادرکنندگان و اتحادیه تعاونی های استان و مجریگری خانه تعاون، مشکلات صادرات شرکت های تعاونی مطرح و پیشگیری شود.

رئیس خانه تعاونگران استان زنجان تصریح کرد: میزان صادرات بخش تعاون باید بتواند زمینه ساز رونق صادرات محصولات شرکت های تعاونی باشد.

احسان اعرابی  با اشاره به اینکه تعاونی ها را یکی ارکان اصلی اقتصاد استان نام برد، گفت: تعاونی ها باید بتوانند بخش قابل توجهی از صادرات این استان را بر عهده بگیرند.

وی افزود: متاسفانه به پتانسیل شرکت های تعاونی در استان توجه ویژه ای نمی شود، در حالی که باید برای ورود به بازارهای بین المللی مدیریت هوشمند داشت و از همه فرصت ها استفاده کرد.

اعرابی اظهار داشت: این میز صادرات در نظر دارد علاوه بر رفع موانع و مشکلات صادرات، در مطالعه و دستیابی به بازارهای خارجی ورود و با هیات های تجاری در مناسبت های مختلف ملاقات کند.

رئیس خانه تعاونگران استان زنجان گفت: این برنامه ریزی می تواند میزان صادرات بخش تعاون را افزایش دهد.

گفتنی است، در استان زنجان 2 هزار و 900 تعاونی ثبت شده است که از این تعداد یک هزار تعاونی فعال هستند.

 

ارسال نظرات