خبرهای داغ:
رئیس اداره بهزیستی هشترود:

هرگز معلولیت، محدودیتی برای معلولان نیست

رئیس اداره بهزیستی هشترود در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: معلولان ما علیرغم محدویت جسمی اهداف بزرگی در سر دارند و هیچگاه معلولیت را محدویتی برای خود نمی دانند.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۶۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

هرگز معلولیت، محدودیتی برای معلولان نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمیدرضا معصومی اظهار داشت: همه افراد جامعه وظیفه دارند در کمک به رشد استعدادهای معلولان تلاش کنند، فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی برای حضور بیشتر افراد معلول باید در جامعه فراهم شود تا شاهد فعالیت‌های گسترده‌تر این افراد در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: در قانون به صراحت آمده که در برنامه‌ریزی‌های شهری و عمرانی باید محیط فیزیکی و عمومی شهر به گونه‌ای طراحی شود که معلولان بتوانند به راحتی از امکانات شهری استفاده کنند، ولی در حال حاضر شهرهای ما موانع زیادی برای استفاده این قشر از جامعه از فضای عمومی دارند و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تردد معلولان در جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی هشترود بیان کرد: امروزه می توان از بروز بسیاری از معلولیت ها با مراقبت های اولیه بهداشتی از جمله واکسیناسیون، تغذیه مناسب و مراقبت های حرفه ای شامل توانبخشی طبی، گفتار درمانی و ارتوپدی فنی جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: روز جهانی معلولان زنگی است که به صدا در می‌آید تا فراموش نکنیم در این جامعه افرادی را داریم که از نظر جسمی معلولیت دارند و این معلولان در زمینه‌های مختلف بعضی اوقات گامی جلو‌تر از افراد سالم برداشته‌اند و این باعث افتخار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها