خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در آیین گرامیداشت هفته وحدت پایگاه مائده نظرلو از توابع بخش صوفیان این شهرستان، گفت: ترویج سیره نبوی و الگوهای رفتاری پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) می تواند ما را در گذر از بحران های اخلاقی و پیچیده آخرالزمان کمک کند.
کد خبر: ۸۹۵۸۷۷۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی افزود: سلوک فردی و اجتماعی آن حضرت در ابعاد مختلف سرمشقی نیکو برای انسان هاست که با تمسک و استمداد از تعالیم وحیانی و معنوی آن حضرت می توانیم در مسیر حرکت به سمت جامعه توحیدی گام های موثری برداریم. 

وی تغییر نگرش و سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی در فضای جامعه را ضروری دانست و اظهارداشت: بسیح باید در جهت ترویح و اشاعه سبک زندگی اسلامی و تعمیق و گسترش اخلاق نبوی همت بیشتری بگمارد.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: امروز متاسفانه جامعه در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و مسائل سیاسی دچار سطحی نگری و تقلید کورکوکانه از فرهنگ غربی شده است. بنابراین هفته وحدت فرصت مغتمی است که با فرهنگ سازی و ترویج الگوهای رفتاری ائمه اطهار(ع) و پیامیر اسلام(ص) سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر خاطرنشان کرد: متاسفانه تضاد جدی بین فرهنگ غرب و فرهنگ خودی وجود دارد و تعاریفی که فرهنگ اسلامی‌ـ‌ایرانی از زندگی و خوب و بد بودن آن بر اساس آخرت‌گرایی برایمان دارد؛ درست در نقطه‌ مقابل فرهنگ غربی است که بر مبنای مکتب اومانیسم و لذت‌گرایی استوار است.

حجت السلام احمدی بیان کرد: از آن جا که جامعه ایران یک جامعه دین دار، دین محور و خدامحور است و در آن پایبندی به دین و سنت تا حدود زیادی یافت می شود، ورود نگرش ها و اندیشه های غربی و جلوه های مدرنیته توسط روشنفکران غرب زده از دوران رنسانس به بعد موجب چالش های جدی در سبک زندگی فردی و اجتماعی شده است.

ارسال نظرات