حجت الاسلام محمدی:

فلسفه هفته وحدت؛ تحقق انسجام و اتحاد امت اسلامی است

کد خبر: ۸۹۵۸۷۸۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه،"حجت الاسلام محمدی"هادی سیاسی به مناسبت هفته وحدت در پیامی آورده است: فلسفه ابتکار و ایجاد هفته وحدت تحقق انسجام و اتحاد امت اسلام است.

اعوذبالله من الشیطان الرجیم واعتصموابحبل ا... جمیعاولاتفرقوا..
قران کریم به مومنان توصیه می کند که ازاختلاف پرهیزکنند ونتایج شوم تفرقه را به خاطر داشته باشند، آنجایی که می فر
ماید:همگی به ریسمان خدا چنگ زنید وپراکنده نشوید واز خدا و پیامبرش اطاعت نمایید ونزاع نکنید که سست شوید وقدرت شما ازبین برود.
فلسفه ابتکار و ایجاد هفته وحدت به مناسبت میلاد سراسر نور حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی ا... علیه واله، تحقق انسجام و اتحاد امت اسلام و تاکید بربرادری واخوت وحرکت در سایه اصول مشترک میباشد، چرا که تعالی وعزت و بالندگی جهان اسلام بدون شک دراتحاد وهمبستگی میباشد، برکسی پوشیده نیست جمهوری اسلامی که امید وتکیه گاه مستضعفان عالم به شمارمیرود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلف و رنگارنگی مواجه بود که یکی از مهمترین این دسیسه‌ها ایجاد اختلاف بین اقوام ومذاهب مختلف ازجمله شیعه وسنی بود که به لطف خدای بزرگ وبا هوشیاری و خرد ورزی حضرت امام خمینی قدس سره نقش برآب شد وبه برکت رهبری خلف صالح وشایسته ایشان یعنی مقام معظم رهبری نقشه‌های تفرقه انگیز دشمن تا به امروزنیز برملا وخنثی شده است، اما حقیقت تلخی نیز وجود دارد که بسیارجای تامل دارد چرا که مشاهده میکنیم فرعونیان زمان نیز ادعای وحدت ونظم نوین جهانی را دارند علنا شعار یا با ما یاعلیه ما را سرمیدهند ودراین میان نیز برخی ازسران کشور‌های اسلامی باحرکت درمسیر و خواست استکبار جهانی موجبات تفرق دردنیای اسلام را رقم میزنند، اما بنابر قول قرآن اعتماد بر کافران زورگو ومستکبر ابدا جایز نمیباشد تا چه برسد بوحدت با آن‌ها چراکه اعتماد با آنان نتیجه‌ای جز ذلت وسستی وشکست نمیباشد .
چه زیبا فرمود: پیر روشن ضمیر ومنادی وحدت امام راحل (ره) که تمام این مسائل تفرقه افکن از قدرت‌ها و شیطان‌های بزرگ است چرا که درمقابل فکر واندیشه وحدت، فکر تفرقه و چند دستگی نیز وجود دارد همان فکری که می‌گوید تفرقه بیانداز و حکومت کن، این روز‌ها درحالی هفته وحدت را سپری مینماییم که منطقه خاورمیانه و جهان شاهد حوادث گوناگونی میباشد.
یکی از این اتفاقات مهم شکست ونابودی جریان تکفیری داعش است که به برکت جان فشانی مدافعان حرم و وحدت رویه دربین جبهه مقاومت بدست آمد ونشان داد که تنها راه نجات اسلام ناب وسر بلندی در مقابل کید و مکر دشمنان حفظ اتحاد و توکل به خدای متعال و تمسک جستن به ریسمان محکم الهی میباشد آری در سایه ایمان به خدا و اطاعت از رسول خدا و مودت به اولیای خدا و نفی طاغوت و دوری نمودن از آن وحدت و انسجام واقعی شکل میگیرد.
اگر میلیون‌ها نفر درکشور جنگ زده یمن درمعرض گرسنگی، مریضی و مرگ میباشند، اگر بیت المقدس شریف به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی اعلام میشود و اگر صد‌ها بیگناه در کشور‌های اسلامی همچون افغانستان وعراق وپاکستان ومصر کشته میشوند، و اگر رهبر دینی ملت بحرین بعد از ماه‌ها اذیت وآزار و حصر بامرگ دست وپنجه نرم میکند، اگردنیای اسلام با آن همه سرمایه خدادادی و نیروی انسانی طعم تلخ ذلت را می‌چشد و ده ها، اما واگر دیگر، فقط یک علت دارد و وآن هم چیزی جز دوری جستن از وحدت واتحاد و تمسک جستن به حبل الهی واطاعت خدا و رسول نیست وحدتی که یکی ازاساسی‌ترین شالوده‌های ادیان الهی و موتورمحرکه قدرت اسلام میباشد .
نکته پایانی اینکه حفظ وحدت به معنای دست برداشتن مذاهب اسلامی ازاصول اعتقادی خودشان نمیباشد چرا که این کار نه ریشه علمی وعقلانی دارد ونه عملی، ولی امت اسلام میتواند به سبب وجود مشترکات فراوان دست اخوت و برادری بهم داده ودرمقابل دشمنان قسم خورده ومزدوران منطقه‌ای آنان جبهه واحدی تشکیل داده وعزت ازدست رفته اسلام را برگردانند و تمام این‌ها شدنی نیست مگربا دوری جستن از اندیشه‌های فرقه گرا ونحله‌های انحرافی وطبقاتی ...
واخردعوانا ان الحمدلله رب العالمین.
هادی سیاسی حوزه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) شهر مهردشت و شهرستان ابرکوه .... احمد محمدی بنچناری
ارسال نظرات
آخرین اخبار