عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

خدمات رسانی به روستاها موجب مهاجرت معکوس می شود

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت در آئین افتتاح آبرسانی به روستای طاقچه جیق هشترود با بیان اینکه خدمت رسانی به روستائیان موجب مهاجرت معکوس به شهرها خواهد شد، گفت: دولت همه توان خود را برای آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۰۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی گفت: خدمات ارائه شده به روستاییان باید فراگیر و گسترده‌تر باشد تا رضایت مردم جلب شود و با عمران و آبادانی روستاها از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: خدمت بی منت به  روستائیان وظیفه همگان است و نباید منتی در قبال کارهای انجام شده گذاشت.

امینی در ادامه با توجه به صعب العبور بودن برخی راه های روستایی هشترود از شرکت گاز استان خواست نسبت به گاز دار نمودن روستاهای دورافتاده اقدام کنند.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در برخی روستاها به علت عدم آنتن دهی موبایل و تلویزیون روستائیان گله مند هستند.

فرماندار هشترود گفت: در تلاش هستیم  پس از آبرسانی عملیات گاز رسانی این روستا نیز آغاز شود.

حسن مستفید در ادامه  اظهار داشت: دولت همه توان خود را درجهت رفع مشکلات روستائیان و نیز رفاه و آسایش آنان انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه قبلا با تانکر به برخی از روستاها خدمات آبرسانی انجام می شد یادآور شد: به حمداله هشترود در امر آبرسانی و گاز رسانی پیشتاز استان بوده و این میسر نمی شد مگر به همت مسئولان دلسوز دولت که جای قدردانی دارد.

در این آیین از دانش آموزانی که در رابطه با هشتمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب روستایی نقاشی ارائه داده بودند  از طرف  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تجلیل شد.

روستای طاقچه جیق نخستین روستای مجتمع آلمالو بوده که آبرسانی آن با اعتبار 650میلیون تومان بدست مسئولین شهرستان و استانی افتتاح و مورد  بهره برداری قرار گرفت.

مجتمع آلمالو با اعتبار کلی شش میلیاردتومان  48 روستا را تحت پوشش آبرسانی قرار خواهد داد که تاکنون 55درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها