معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» گفت: جشنواره ملی آواها و نغمات قرآنی با عنوان ترنم آسمانی در استان آذربایجان شرقی با هدف تقویت گفتمان قرآن و عترت در قالب هنرهای آوایی و نغمه ای برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۱۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، عبدالهادی فقهی زاده  برگزاری این آئین در شبی بسیار عزیز مصادف با ولادت شکوفه رحمت و مهربانی عام و جاودان و جهانی حضرت مصطفی(ص) را مبارک دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام کلمه رحمت الهی، تنها کسی که در جهان خلقت، تاج رحمه للعالمین برسر نهاده است.
وی با اشاره به حضور گروهایی از هنرمندان و فعالان عرصه قرآن و عترت طاهره در این حرکت بزرگ، گفت: قران کریم شناسنامه مسلمانی و فرهنگی ماست و عترت طاهره برون داد توسعه گفتمان قرآنی است.
وی گفت: تقویت گفتمان قرآن و عترت آرمان بزرگی است که دل هر مسلمان پاک دین برای آن و به نام آن می تپد.
فقهی زاده اظهارکرد: هدف مشترک ما در تمام جهان اسلام، تبلیغ و ترویج روزآمد و صحیح آرمانی است که می خواهد آیات قرآن و آموزه های ناب عترت را با جان، دل، اندیشه، زبان و ذهن جوانان و پیران مسلمان آشناتر کند تا بتوانیم با سربلندی به آن ببالیم و بنازیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره سراسری آواها ونغمات قرآنی بی شک در دست یابی به این هدف بزرگ، کمک شایانی خواهد کرد.
وی گفت: ما در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت خالصانه و بی چشم داشت از این جشنواره سراسری و بزرگ بر خودمان می بالیم.
فقهی زاده افزود: تلاش خواهیم کرد از طریق جشنواره های ملی و راه های گوناگون دیگر، قرآن را از لابه لای سطوح به لابه لای فرهنگ اندیشه ای و رفتاری خودمان راه بدهیم.
وی اظهارکرد: اگر هزاران شهید داده ایم، اگر مجاهدان فی سبیل الله در عرصه های گوناگون علمی، عملی و جهاد فی سبیل الله جان نثار کرده اند و سخت کوشیده اند، همه برای تعالی قران کریم و عترت طاهره است.

ارسال نظرات