حجت الاسلام جوشقانیان در مراسم جشن میلاد پیامبر و امام صادق (ع) در شاهرود گفت: قرآن دستور زندگی و کتاب آدم سازی است و نه بشقاب‌های ماهواره‌ای که دشمن فرستاد و ما می‌بینیم چمی کنند، اما باور و ایمان نداریم.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۵۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در مراسم جشن میلاد امام صادق و پیامبر رحمت (ص) که به همت پایگاه بسیج امام جعفر صادق (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) در مسجد امام جعفرصادق (ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با تبریکمولودین این ایام با بیان اینکه این مکان مقدس دانشگاه معنوی است و باید نور بگیریم و بر خورد‌ها و رفتار اخلاق محمد و آل محمد (ص) را داشته باشیم اظهار کرد: فلسفه برگزاری این جلسات رنگ و گلاب گرفتن از اهل بیت (ع) و پیاده کردن در زندگی فردی و اجتماعی است.
وی با بیان سه شان و مرجعیت پیامبر و اهل بیت (ع) افزود: شان اول شان قدسی است که مقدرس‌ترین موجودات نظام خلقت پیامبر و اهل بیت (ع) هستند و همه باید در برابر این خاندان زانو بزنند.
جوشقانیان با اشاره به روایت ابابصیر از امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: این پیرمرد نابینا، اما روشن ضمیر به امام عرض کرد معنی آیه‌ای که خدا می‌فرماید ما به ابراهیم ملکوت آسمان و زمین را نشان دادیدم یعنی چه و امام دستی بر چشم‌ها بابصیر کشید و بینا شد و دو انگشت خود را در مقابل چشم این مردم گرفت و به ابابصیر آسمان اول و دوم و سوم را نشان داد و گفت: ما به ابراهیم این‌ها را هم نشان ندادیم یعنی شان امام از نبی بالاتر است و ابراهیم امتحان شد تا امام شود البته نه به این مقام.
وی با بیان اینکه شان قدسی اهل بیت یعنی ما اهل بیت را مانند قرآن احترام و تکریم کنیم البته ما آنگونه بندگی نمی‌کنیم و قدر این نعمت را نمی‌دانیم و افسوس دنیای بی ارزش را می‌خوریم.
رییس کارگروه دفاع مقدس قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به حدیث پیامبر در محبت اهل بیت (ع) گفت: پیامبر در محبت خاندان خود ۲۰ خاصیت بیان می‌کند که ده خاصیت دنیایی و ده خاصیت آخرتی است، اما خاصیت‌های دنیایی اول زُهد است و امام علی (ع) در بیان زُهد آن را بین دو جمله قرآن می‌داند که آنچه از تو می‌گیرند صبور باشی و آنجا که نعمت به شما می‌دهند از مردم داری و نوکری خدا دست برنداری.
وی با بیان اینکه امام راحل اینگونه در زندگی فردی و اجتماعی بود عنوان کرد: روزی شهید بهشتی پیش امام رفت و شکایت از توهین‌ها به خود کرد که امام در جواب فرمود: اگر همه مردمی که درود بر خمینی می‌گویند مرگ بر خمینی بگوید برای من فرقی نمی‌کند و ذره‌ای از راهی که می‌روم منحرف نمی‌شوم.
جوشقانیان با بیان اینکه اگر محبت اهل بیت باشد ذره‌ای تکان نمی‌خوری افزود: خاصیت دوم محبت اهل بیت (ع) وَرع در دین است که برخاسته از محبت اهل بیت است و سوم رغبت در عبادت است و چهارم توبه قبل از مرگ است و پنجم نماز شبی که لذت ببری و قناعت و حفظ امر الهی و نهی الهی و بغض به دنیا و سخا است.
وی با بیان اینکه شان قدسی فقط تقدس اهل بیت نیست تاکید کرد: امروز جهان اسلام دست دو میلیون صهیونیست اسیر است و وهابیت که اهل سنت را هم قبول ندارند فقط تقدس پیغمبر و اهل بیت را قبول دارند و این حوادث رخ می‌دهد.
دشمنان نمی‌خواهند ما قدرت داشته باشیم/به قرآن و سنت ایمان داشته باشیم
استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به صلح حُدیبیه بیان کرد: دشمن با استفاده از همین شان و مرجعیت پیامبر توانست مردم را منحرف و صلح را تحمیل پیامبر کند، اما ۳۸ سال است که این انقلاب پیش می‌رود و دشمن نتوانسته این مسیر را کج کند چرا که هر سه شان و مرجعیت را این نظام و مردم با هم حفظ می‌کنند و نه فقط شان قدسی و تقدس پیامبر و اهل بیت را و شان حُکمی را برنتابند و حکم خود را عمل کنند.
وی با بیان اینکه فقط قرآن را بخوانیم و احترام کنیم که درست نیست ادامه داد: قرآن دستور زندگی و کتاب آدم سازی است و نه بشقاب‌های ماهواره‌ای که دشمن فرستاد و رئیس شبکه فارسی وان تاکید دارد تلاش ما این است که از هر ۵ ازدواج چهار تای آن منجر به طلاق شود و ما می‌بینیم، اما باور و ایمان نداریم.
جوشقانیان با بیان اینکه جنبه تقدسی بسترساز شان دیگر است گفت: شان و مرجعیت دوم اهل بیت (ع) شان علمی آنهاست که طبق حدیث معروف پیامبر ایشان شهر علم و علی و اهل بیت (ع) درب ورودی آن هستند و دشمنان نگذاشتند از این بحر علم برخوردار شویم و از امام حسن و امام حسین (ع) ۵ حدیث فقهی نداریم.
وی با اشاره به شان و مرجعیت حُکمی پیامبر و اهل بیت اظهار کرد: حاکمیت خداوند در زمین توسط اهل بیت (ع) است که اصلاً زیر بار این امر نرفتند و اتفاقاتی که در زمان تولد پیامبر افتاد که ۳۶۰ بُت کعبه با صورت افتادند و هاتفی در زمین و آسمان ندا داد که رسول خدا از آمنه متولد شد و یهودیت که کینه دیرینه داشتند از انبیاء پیغمبر را دقیق می‌شناختند و به دنبال حذف ایشان بودند و خدا او را حفظ کرد.
معاون موسسه تفحص سیره شهدا قم با اشاره به تکفیری‌ها و داعشی‌ها بیان کرد: این‌ها به دنبال چه هستند و خیانت‌ها می‌کنند و در سوریه ۳۰۰ هزار انسان را کشتند و امام فرمود: ما همه سنگر‌های کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد و این سازمان و انسجام جهانی می‌خواهد و الان این همه نیرو از کشور‌های مختلف با نام‌های مختلف درست شده است و این همان عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد است.
وی با بیان اینکه خدا پیامبر را در سرزمین حجاز که جهل و خرافه آن را گرفته بود برانگیخت و او را حفظ کرد گفت: به ابوطالب گفتند به پیامبر بگو هرچه بخواهد می‌دهیم و دست از اینکار‌ها بردارد و پیامبر گفت: من بر نمی‌دارم و این همان دو نظام در جهان است که یکی ارزشی و یکی ضد ارزشی است که نظام ارزشی مظلومان عالم آقایی کنند و ضد ارزشی می‌گوید ما باید باشیم و بقیه ذلیل و بنده ما باشند.
جوشقانیان با بیان اینکه نظام سلطه دو حرف دارد که یکی را بیان و دیگری را مخفی می‌کند عنوان کرد: آن‌ها می‌گویند شما نباید به سمت بمب اتم بروید و خودشان هم می‌دانند ما نمی‌رویم، اما حرف اصلی آن‌ها این است که نباید قدرت بگیرید و در منطقه باید ذلیل ما باشید و این حرف اصلی است که قرآن هم بیان می‌فرماید که یهود و نصارا دست بر دار شما نیستند تا همراه با آن‌ها و بنده و خار آن‌ها شوید که ما اینگونه نیستیم و بنده و عبد خدا هستیم.
وی با بیان اینکه از پیامبر در ابعاد قدسی تبعیت کردند، اما در بُعد حُکمی شکاف درست شد ادامه داد:۵۴ کشور اسلامی این دو میلیون صهیونیست برای فرهنگ دنیا تصمیم گیری می‌کنند و این دور شدن از شان و مرجعیت پیامبر و اهل بیت است.
جوشقانیان با بیان اینکه در دنیا ده میلیون زندانی داریم گفت:از این تعداد ۲۵ درصد در زندان‌های آمریکا هستند که این نشان از بدبختی و بیچارگی آنهاست و آنوقت می‌خواهند توسعه و صلح پایدار برای جهان بیاورند و خدا این‌ها را بیان می‌کند، اما کو گوش شنوا.
وی با بیان اینکه خدا مرگ بر انسان‌های ناسپاس در قرآن می‌گوید افزود: امام صادق بیان می‌کند این زندگی چهار مبنا دارد اول اینکه هر کس با عمل خودش بازخواست می‌شود و باید در عمل خود کوشا باشی و خدا را همه جا آگاه ببینی و گناه نکنی و رزق را از خدا بخواهی که در قرآن صد مورد ایمان و عمل کنار هم آمده است و اطمینان داشته باشی به خدا و حرس و طمع نداشته باشی و بدانی آخرکارت مرگ است و آماده واقعی برای مرگ باشی.
معاون موسسه تفحص سیره شهدا قم با بیان اینکه طبق حدیث پیامبر شما مردم آخرالزمان از اصحاب پیامبر بالاتر هستید تاکید کرد: شما نه معجزات را دیدید و نه پیامبر را، اما به حدی ایمان آوردید که جنس ایمان شما آمریکا و استکبار را ترسانده است و در این مدت دید که دنیا در برابر ما ایستاد و در سوریه ما پیروز شدیم و این را پیامبر تاکید و تصریح و مُهر زده که شما پیروزید.
وی با اشاره به خلق حسنه و عظیم پیامبر و عبودیت و بندگی آن حضرت گفت: ما باید از پیامبر و ائمه اطهار الگو بگیریم و با سیره و روش آن‌ها زندگی کنیم تا عاقبت بخیر شویم و در مسیر درست بندگی و مبارزه با طاغوت و استکبار محکم و استوار و مقاوم قرار بگیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها