فرماندار گچساران در نشست بررسی روند۱۳ سال انتظار برای بهره برداری از مجتمع فرهنگی هنری دوگنبدان طرح‌های عمرانی این شهرستان معارضات اجتماعی، برخی اشکالات فنی و طراحی سیستم سرمایشی نامناسب را دلایل کندی روند عملیات اجرایی این طرح دانست.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۹۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
عبدالرحیم رحیمی با اشاره مدت زمان طول عمر مفید یک ساختمان گفت: با تعامل دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریعتر این طرح تکمیل و بهره برداری شود.
وی با یادآوری اهمیت ایمنی ساختمان افزود: در ۲ سال گذشته چهارهزار متر مربع مقاوم سازی در این طرح انجام شد.
فرماندار گچساران بیان کرد: اعتبارات خوبی در ۲ سال اخیر برای تکمیل طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان تخصیص یافته است.
رحیمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است افزود:طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع با سه هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا و در سه طبقه اجرا می‌شود.
وی بیان کرد:احداث سه سالن ۱۵۰ نفره، نگارخانه، ساختمان‌های انجمن‌های ادبی و ساختمان اداری از بخش‌های مختلف این طرح است.
فرماندار گچساران ساخت مصلای شهر دوگنبدان را از دیگر طرح‌هایی دانست که روند اجرای آن‌ها کند است و ادامه داد: اشکال در ساخت گنبد مشکل اصلی این طرح است.
رحیمی افزود: طرح مصلای شهر دوگنبدان نیز از سال ۱۳۸۱ آغاز شده است و به گفته کارشناسان، مسائل فنی در ساخت آن رعایت نشده است.
وی بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی هم اکنون طراحی جایگزین ساخت مصلای شهر دوگنبدان در حال اجراست و این طرح در آینده نزدیک بهره برداری خواهد شد.
در این نشست برای رفع موانع تکمیل طرح مجتمع فرهنگی هنری شهر دوگنبدان از جمله حمایت دستگاه‌های اجرایی برای رفع معارض اجتماعی، زمین منابع ملی و سایر مشکلات تکمیل این طرح تصمیم گیری شد.
فرماندار گچساران گفت: ۳۴۰ طرح عمرانی با بیش از یکهزارو ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.
وی افزود: اعتبار این تعداد طرح از محل اعتبارات استانی، ۲ درصدنفت، استفاده متوازن و ماده ۱۰ و ۱۲ ستاد بحران تامین شده است.
وی بیان کرد: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۸ درصد در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجراست.
رحیمی افزود: بیش از یکهزار میلیارد ریال، امسال از محل اعتبار ۲ درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافته که ۴۸ درصد از این میزان اعتبار تاکنون جذب شده است.
وی میزان اعتبارات ۲ درصد نفت سال گذشته این شهرستان را ۳۷۰ میلیارد ذکر کرد و گفت: ۷۰ درصد از این میزان اعتبار جذب شد.
فرماندار گچساران ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در سالجاری به طرح‌های عمرانی این شهرستان اختصاص یافته که از این میزان تاکنون ۳۸ درصد تخصیص داده شد.
وی اضافه کرد: پارسال بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۲ درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافت.
رحیمی ساخت جاده بابامیدان - گچساران به بهبهان، جاده گچساران به چرام، پردیس هنری، مصلی، مجتمع فرهنگی و هنری و روکش راه‌های روستایی را از مهمترین طرح‌های در دست اجرا در این شهرستان ذکر کرد.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظرات