هزار و ۵۰۰ کیلو گرم مواد فاسد و غیر قابل مصرف در بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، خوراکی و نانوایی‌های شهرستان باشت در چهار ماه گذشته کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۹۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت در رابطه با کنترل و نظارت بر روی اجناس خوراکی در بازار این شهرستان گفت: برای دستیابی به اهداف بهداشت محیط، حفظ سلامت شهروندان و نا امن کردن محیط برای سودجویان، واحد بهداشت محیط وپرسنل شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان به گشت ضربتی، نظارت وکنترل بهداشتی بازار در شهر و روستاه‌ها اقدام کردند.
فرشاد رستمی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت با چهار مرکز فعال بهداشت محیط، شامل سه مرکز روستایی آبدهگاه، بوستان و چاه تلخ و یک مرکزپایگاه شهری وهمچنین پرسنل ستاد شبکه بهداشت ودرمان در مناطق تحت پوشش این شبکه، مشغول فعالیت برای کنترل ونظارت بیشتر بربازار این شهرستان هستند.
وی بیان کرد: ارتقاء سلامت و نقش مؤثر کنترل عوامل محیطی در آن از مباحثی بوده که از گذشته دور سیستم‌های بهداشتی و درمانی به دنبال آن بوده اند و در این بین استاندارد‌های محیط سالم و تبیین شرایط زیست محیطی مطلوب برای ارتقاء سلامت از وظایف و رسالت‌های اصلی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی به شمار می‌رود.
رستمی گفت: نظارت بر توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، لوازم آرایشی وبهداشتی با استفاده از پرسنل موجود در حداقل زمان ممکن، از اهداف مهم و اولیه بهداشت محیط است.
سرپرست شبکه بهداشت باشت اضافه کرد: شرکت فعال درعملیات بهداشت محیط روستا‌ها ازطریق آموزش‌های مردمی وجلب همکاری بین بخشی به منظور جمع آوری، حمل و بازیافت و دفع بهداشتی زباله، دفع بهداشتی کود حیوانی، بهسازی معابر، جداسازی و نگهداری دام و پرندگان ازمحل سکونت، دفع بهداشتی فاضلاب‌ها، همکاری برای بهسازی منابع وکنترل کیفی آب آشامیدنی و سایرمسائل بهداشت محیطی درروستا‌ها از جمله کار‌های ضربتی این شبکه بهداشت است.
ارسال نظرات