برگزاری همایش قدردانی از کم توانان موفق بهمئی

رئیس اداره بهزیستی شهرستانبرگزاری همایش بزرگ تجلیل از معلولان موفق شهرستان بهمئی بهمئی گفت: ۷۸۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۲۸۰۰ نفر در این شهرستان دارای معلولیت‌های مختلف جسمی و روانی هستند.
کد خبر: ۸۹۵۸۸۹۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
ناصر مختاری افزود: برای پیشگیری از معلولیت‌های جدید و ادامه فرآیند درمان در این شهرستان، در سال گذشته ۷۰ درصد نوزادان زیر یک سال را تحت پوشش شنوایی سنجی قرار دادیم و شرایطی فراهم شد تا با بررسی‌های لازم از ناشنوایی درازمدت این افراد جلوگیری شود و امسال این آمار را به بالای ۹۰ درصد خواهیم رساند.
مختاری بیان کرد: به منظور ایجاد فرصت برابر و تسهیل آموزش به معلولان، بخشی از شهریه دانشگا‌های غیر دولتی به دانشجویان معلولی که سطح معلولیت آن‌ها با تایید کمیته توانبخشی بهزیستی شهرستان، متوسط، شدید و خیلی شدید است، پرداخت می‌شود.
وی از رفع پاره‌ای از مشکلات معلولان و افراد تحت پوشش این نهاد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: خدمات مناسب سازی محیط شهری، با هدف توانمند سازی، ارتقا کیفیت زندگی و ایجاد برابری در دسترسی به فرصت‌ها برای افراد دارای کم توانی و معلولیت ارائه می‌شود.
امام جمعه شهر لیکک هم در این مراسم با تقدیر از فعالیت‌های اداره بهزیستی شهرستان بهمئی در زمینه حمایت از معلولان گفت: یکی از مهمترین عوامل بروز معلولیت در استان ناشی از عوامل ژنتیکی است که به منظور کاهش آمار معلولیت به ویژه معلولیت ناشی از عوامل ژنتیکی، اجرای طرح انجام مشاوره ژنتیک در این شهرستان ضروری است.
حجت الاسلام افروغی همچنین خواستار توجه بیشتر به این شهرستان در حمایت از معلولان و ادره بهزیستی و ارتقاء زمینه‌های مختلف برای بهبود ارائه خدمات شد.
در پایان این مراسم از معلولان موفق شهرستان بهمئی، در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی تجلیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار