همزمان با آیین اختتامیه جشنواره ترنم آسمانی ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای حافظ بین المللی قرآن کریم، استاد وحید غفران نیا در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۳۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در آیین اختتامیه دومین جشنواره ترنم آسمانی با حضور حجه الاسلام آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه تبریز،‌فقهی‌زاده معاون قران و عترت وزیر فرهنگ  وارشاد اسلامی، خدبخش استاندار آذربایجان شرقی،‌محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان و علاقمندان قرآن، ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای حافظ بین المللی قرآن کریم، استاد وحید غفران نیا در تبریز رونمایی شد.
 ضبط ترتیل کل قرآن کریم توسط آقای غفران نیا، در طی شش ماه و با نظارت کارشناسان در یکی از استودیوهای مجهز تبریز انجام شده است. وی با بیان اینکه این ترتیل مجموعا در حدود ٣٠ ساعت را شامل می شود افزود:: در ضبط این ترتیل موارد مختلف فنون قرائت ترتیل قران کریم بالاخص در حوزه الحان ترتیل، مورد توجه و دقت قرار گرفته است.
لازم بذکراست وحید غفران نیا متولد ۱۳۶۳ اولین حافظ خردسال کل قرآن کریم جهان تشیع است که حفظ کل قرآن کریم را در سال ۱۳۷۲ در محضر مقام معظم رهبری و در سن ٩ سالگی به پایان رسانده است. 
وی دارای ۷عنوان اول و دوم بین المللی در مسابقات قرآنی کشورهای ایران، مصر، اردن، لیبی، عربستان سعودی، امارات، اردن بوده و به عنوان پرافتخارترین حافظ کل جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۵رتبه اول کشوری شناخته می شود. 
کسب عنوان جوان ملی کشور در سال ۱۳۸۵، خادم القرآن الکریم کشوری ارشاد در سال ۱۳۷۷ از طرف رئیس جمهور وقت، اعزام به کشورهای مختلف جهت انجام ماموریت‌های قرآنی وکسب رتبه اول و دوم در مسابقات کشوری تواشیح و همخوانی اوقاف از سایر افتخارات این قاری بین المللی می‌باشد.
استاد وحید غفران نیا هم اکنون به تحصیل در مقطع دکتری رشته معماری مشغول بوده و همزمان به تدریس حفظ قرآن کریم و تربیت حفاظ قرآنی می‌پردازد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها