برای احداث شهرک آی تی در زنجان در دوره گذشته مدیریت استان، جانمایی های لازم صورت گرفته بود و جهت اجرای این شهرک، تامین زیرساخت ها و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، پیگیری های لازم انجام شده و هم اکنون منتظر ورود سرمایه گذار به منظور عملیاتی شدن این شهرک هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۷۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با جمعی از دانشجویان و تشکل ‌های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان، گفت: در سفر هیات دولت به استان زنجان، 10 پروژه مهم مصوب شد و با اقداماتی که در استان به منظور اجرای این مصوبات صورت گرفت، هم اکنون می توان گفت که بیش از 80 درصد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان، عملیاتی شده است که گازرسانی به روستاهای استان، یکی از پروژه ها و مصوبات مهم در استان طی این سفر بود.

اسداله درویش امیری  افزود: استفاده از ظرفیت قانونی در این بخش برای استان موجب شد تا به 280 روستای استان گازرسانی شود؛ به گونه ای که هم اکنون نیز گازرسانی به 260 روستای دیگر استان در حال انجام است و عملیات اجرایی این طرح با بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی، در حال انجام می باشد.

وی اظهار داشت: پیگیری های اعتباری برای تامین مالی اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای استان انجام شده که با پیگیری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 40 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه عملیات گازرسانی به روستاهای استان، پیش بینی شد که این میزان اعتبار نیز با تلاش های مجدد صورت گرفته، به 100 میلیارد تومان رسیده و این رقم طی هفته های آتی به استان اختصاص خواهد یافت.

استاندار زنجان تصریح کرد: در سال گذشته به 160 روستای استان گازرسانی شد که با تعریف و اجرای روستاهای هدف گازرسانی، پوشش گازرسانی به روستاهای استان به 95 درصد خواهد رسید که این اقدام مهم، از جمله فعالیت های زیربنایی و مناسب دولت در استان زنجان محسوب می ‌شود.

اسداله درویش امیری  افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان تجهیز 25 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین کشاورزی است که در راستای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، در سال های گذشته تنها 6 هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شده بود که این میزان هم اکنون به 14 هزار هکتار رسیده است. همچنین برای اجرای این سیستم در 4 هزار هکتار دیگر از اراضی استان، عقد قرارداد شده و 85 میلیارد تومان اعتبار نیز در سالجاری برای این بخش، تخصیص می یابد.

وی اظهار داشت: مشکل مهم شرکت پتروشیمی زنجان، عدم استفاده از تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی برای راه اندازی این واحد تولیدی بود؛ به گونه ای که در راستای برطرف کردن این مشکل، با پیگیری های صورت گرفته، ابتدا موافقت تامین اعتبار ریالی برای این واحد از بانک ملی اخذ شد و سپس اختصاص 350 میلیون یورو تسهیلات ارزی جهت شروع به کار مجدد این واحد، مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار زنجان گفت: 25 درصد سهم اعتبارات مورد نیاز این واحد تولیدی باید توسط سهامداران آن تامین شود و با اختصاص اعتبارات پیش بینی شده، به زودی شاهد آغاز به کار عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی زنجان خواهیم بود.

اسداله درویش امیری  افزود: برای راه اندازی مجتمع کشت و صنعت شهرستان خدابنده نیز اقداماتی صورت گرفته که در مرحله اول برای راه اندازی این مجتمع، 75 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اختصاص یافت، البته در این زمینه اولویت حضور برای سرمایه گذار جدید، بنیاد مستضعفان است و در صورتی که به هر دلیل بنیاد مستضعفان از حضور در این پروژه منصرف شود، هر سرمایه گذاری که آمادگی لازم را داشته باشد، برای ورود به این مجتمع حمایت خواهد شد.

وی اظهار داشت:سه پهنه معدنی طلا، سرب و روی و آلومیت در استان، مورد مطالعه اکتشافی قرار گرفته و در شرف واگذاری به سرمایه گذاران است که اخیراً برای سرمایه گذاری در پهنه آلومیت طارم، با یک مجموعه سرمایه گذار چینی مذاکرات لازم صورت گرفته است.

استاندار زنجان گفت: برای احداث شهرک آی تی در زنجان در دوره گذشته مدیریت استان، جانمایی های لازم صورت گرفته بود و جهت اجرای این شهرک، تامین زیرساخت ها و ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار، پیگیری های لازم انجام شده و هم اکنون منتظر ورود سرمایه گذار به منظور عملیاتی شدن این شهرک هستیم.

اسداله درویش امیری  افزود: یکی از ویژگی های پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین، نحوه انعقاد قرارداد آن است؛ به گونه ای که طراحی، اجرا و تامین سرمایه این پروژه، توسط بخش خصوصی صورت گرفته و تاکنون نیز 250 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و 50 درصد ابنیه و مصالح مورد نیاز برای اجرا و تکمیل پروژه، در مسیر اجرای این طرح، دپو شده است.

 

 

ارسال نظرات