وعده برنده شدن خودرو، شگرد جدید کلاهبرداران در جزیره کیش

رئیس پلیس آگاهی کیش گفت: کلاهبرداران از شیوه های مختلف اهدا جایزه که در برنامه های مختلف پخش می شود برای کلاهبرداری استفاده می کنند و شهروندان باید در برخورد با این افراد نهایت هوشیاری را به کار ببرند.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۷۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به دنبال مراجعات تعدادی از شهروندان در هفته های اخیر به آدرسی مبنی بر برنده شدن یک دستگاه خودروی سواری و روبرو شدن با اینکه چنین آدرسی وجود ندارد و این افراد طعمه عده ای از کلاهبرداران سودجو شده اند خبرنگار ما با رئیس پلیس آگاه کیش در این رابطه گفتگو کرد.

بنابراین گزارش، سرگرد روح الله زمانی ریس پلیس آگاهی کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اینکه کلاهبرداران افراد سودجویی هستند که تمام وقت خود را صرف یافتن راه های جدید برای کلاهبرداری می کنند، اظهار کرد: این افراد با استفاده از شیوه های روز تلاش می کنند تا افراد مختلف را به دام بیاندازند و متاسفانه با وجود توصیه ها و هشدارهای پی در پی پلیس همچنان عده ای از هموطنان در دام این کلاهبردارن گرفتار می شوند.

وی با بیان اینکه در میان طعمه های این افراد کلاهبردار، افراد تحصیل کرده و شخصیت های اجتماعی نیز دیده می شود افزود: شاید در برخی مواقع طمع افراد است که موجب می شود آن ها برای پیمودن ره صدساله در یک شب به دام افراد کلاهبردار و سودجو افتاده و گرفتار شوند .

رئیس پلیس آگاهی کیش با اشاره به اینکه در میان شاکیان گاه پزشک، مهندس، معلم، خلبان و حتی نماینده مجلس نیز وجود داشته است،  تاکید کرد: کلاهبرداران هر روز با استفاده از روش های جدید اقدام به کلاهبرداری می کنند و نیاز است تا شهروندان با هشیاری بیشتری نسبت به این موارد برخورد کنند.

وی تصریح کرد: سودجویان با استفاده از علوم روانشناسی، افراد پشت خط را شناسایی کرده و برای مثال اگر با صدای یک فرد میانسال مواجه شوند وعده برنده شدن در عتبات عالیات را به وی می دهند و همچنین در مواردی که متوجه شوند مخاطب آنان از جوانان است به دلیل اینکه جوانان به صورت دائم با اپلیکیشن های مختلف سر و کار دارند با استفاده از این طریق آنان را فریب داده و با دریافت شماره کارت یا مبلغی وعده برنده شدن در قرعه کشی یا شرکت در مسابقه را به آنان می دهند.

زمانی در رابطه با شیوه های مختلف کلاهبرداری افزود: به عنوان نمونه در روزهای اخیر مشاهده شده است که با شماره ای خارج از کیش با برخی افراد تماس گرفته و اعلام می کنند که آنها برنده یک دستگاه خودروی شده اند  و با دادن آدرس منزلی در کیش به آنها اعلام می کنند که در قبال پرداخت یکصد یا یکصد و پنجاه هزار تومان می توانند به این آدرس مراجعه کرده و حواله خودروی خود را دریافت کنند که چنین چیزی صحت نداشته و در اصل این آدرس وجود ندارد و آنان با اطلاعاتی که از جزیره کیش دارند اقدام به دادن این آدرس ها می کنند.

وی ادامه داد: در شیوه ای دیگر این افراد با یافتن نام و نشانی مسئولان یا افراد سرشناس شهرهای مختلف با روسای هتل ها یا افراد معتبر که توانایی مالی بالا دارند تماس گرفته و ادعا می کنند که فلان مسئول شهری هستند و در حال حاضر به دلیل بروز مشکل به مقداری پول نیاز دارند و طعمه های شناسایی شده نیز که دارای حس نوعدوستی و انساندوستی بوده به سرعت اقدام به واریز وجه می کنند که در نهایت متوجه می شوند این درخواست از سوی افراد کلاهبردار و سودجو بوده است.

رئیس پلیس آگاهی کیش تصریح کرد: مردم عزیز بدانند که مسئولان به هیچ عنوان اقدام به چنین درخواست هایی نمی کنند و در صورتی که با این نوع از درخواست ها مواجه شدند به سرعت پلیس را در جریان مورد  بگذارند تا پیگیری های لازم و دستگیری افراد سودجو صورت گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه تنوع جشنواره ها و مسابقات مختلف در رسانه ها ملی و برنامه های مختلف مانند جشنواره های تابستانی و غیره موجب شده تا افراد سودجو از این فرصت برای کلاهبرداری استفاده کنند اما شهروندان باید بدانند که تمامی برنامه های رسانه و جشنواره ها بر اساس اصول و قانون است و هیچ دلیلی برای دریافت وجه در مقابل برنده شدن وجود ندارد و در صورتی که با چنین مواردی روبرو می شوند بدون تحقیق و شناسایی اقدام به واریز وجه یا حضور در پای دستگاه های خودپرداز نکنند و به هیچ عنوان شماره کارت و مشخصات کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرگرد زمانی با بیان اینکه پلیس همواره آماده برخورد با افراد سودجو و کلاهبردار است از همشهریان و دیگر هموطنان درخواست کرد در صورت مواجه با هر یک از شیوه های کلاهبرداری بدون توجه به درخواست آن ها به پلیس مراجعه کرده و شماره های تماس این افراد را در اختیار پلیس قرار دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پلیس کیش با همکاری اپراتور همراه تی کی سی اقدام به ارسال پیام های هشدار به مخاطبان تلفن های همراه کیش می کند،خاطر نشان کرد: همواره سادگی و نوعدوستی و گاه بی اطلاعی شهروندان موجب می شود تا در دام افراد سودجو گرفتار شوند و لازم است تا با اتفاقاتی که صورت گرفته کیشوندان و تمامی مردم با کمی توجه، دقت و همکاری با پلیس از پیش آمد های اینچنین جلوگیری کنند.

ارسال نظرات