مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یکپارچگی نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۵۸۹۹۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

آیت‌الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه هرمزگان که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، وحدت را نیاز همیشگی امت اسلامی عنوان کرد و افزود: وحدت باید به عنوان یک مقوله مهم به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد، امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یکپارچگی نیاز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این‌که پیامبر گرامی اسلام(ص) بهترین الگو برای حوزه و حوزویان است، تصریح کرد: حوزه انقلابی و پیرو پیامبر(ص) و اهل‌بیت آن حضرت، حوزه‌ای است که در غم امت اسلام می‌سوزد، در غم دوری بعضی از مردم از معارف دینی می‌سوزد و همیشه درصحنه است.

وی خاطرنشان کرد: شما طلاب در بهترین اوقات عمر خود هستید و انتظار می‌رود که از نوجوانی و جوانی خود به نحو احسن استفاده کنید، چراکه انتظاری که از ورود به حوزه از شما می‌رود قابل‌مقایسه با قبل از آن نیست.

آیت‌الله اعرافی در ادامه با اشاره به لزوم تقویت حوزه‌های استان‌ها، گفت: ارتقای حوزه‌های علمیه استان‌ها در دستور کار مدیریت حوزه است، چراکه هر شهری باید داری عالمان بزرگ و زبردست باشد تا مردم را با آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در سابق گرچه کمیت زیادی نبود، اما از لحاظ کیفیت بسیار تأثیرگذار بود؛ قدم‌های بسیار بزرگی باید برداشته شود تا حوزه‌ها در همه شهرستان‌ها فعال‌تر و تأثیرگذارتر باشند.

وی همچنین به اهم فعالیت‌های مدیریت حوزه برای رشد حوزه‌های شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: رسمیت بخشیدن به سطوح ۲ و۳ و۴ در شهرستان‌ها، واسپاری امتحانات شفاهی به خود استان‌ها، رسمیت بخشیدن به دروس خارج و ایجاد رشته‌های موردنیاز در هر استان از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که برای رشد و پیشرفت حوزه‌های استان‌ها در نظر گرفته‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با اشاره به رشد حوزه هرمزگان، گفت: حوزه استان هرمزگان باهمت بلند استاد و شاگرد و مدیر راه بلندی را طی کرده و راه‌های طولانی نیز در پیش رو دارد.

ارسال نظرات