دشمن به دنبال تشدید افراطی‌گری در شیعه و اهل سنت است

امام جمعه درگز گفت: امروز دشمن نه دل در گرو منافع شیعه دارد و نه خواهان منافع اهل تسنن است بلکه به دنبال ایجاد افراط و تشکیل گروههای انحرافی در هر دو جهت شیعه و اهل سنت است و برای نابودی اسلام و مذاهب و اقوام مختلف برنامه ریزی دارد.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۳۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  شب گذشته مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور امام جمعه شهرستان، جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و علمای اهل سنت در محل مسجد پیامبر اکرم (ص) اهل تسنن برگزار شد.

این محفل هر ساله به همت دفتر امام جمعه و با هدف استحکام بخشیدن به وحدت بین شیعه و سنی برگزار می شود و ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل تسنن به بیان فضایل اخلاقی پیامبر گرامی اسلام پرداخته و راههای پیوند بیشتر بین شیعه و سنی را مورد بررسی قرار می دهند.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تشریح کرد: موضوع وحدت امروزه یک توصیه و سفارش نیست بلکه یک ضرورت است.

وی در ادامه سخنان خویش افزود: پیامبر گرامی اسلام رسالت خود در شهر یثرب را با ایجاد وحدت بین دو قبیله اوس و خزرج آغاز نمودند که این وحدت زمینه ساز تشکیل حکومت اسلامی و برقراری امنیت شد.

حجت الاسلام ایروانی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می فرماید با غیر مسلمانان و اهل کتاب به دنبال نقاط مشترک باشید و آن را زمینه اتحاد قرار دهید گفت: برجسته سازی مشترکات بین شیعه و سنی از عوامل بسیار مهم در تعمیق وحدت بین آنهاست.

امام جمعه درگز ضمن تاکید بر اینکه توجه به دشمن مشترک از اقدامات مهم در ایجاد وحدت بین مسلمانان است تشریح کرد: امروز دشمن نه دل در گرو منافع شیعه دارد و نه خواهان منافع اهل تسنن است بلکه به دنبال ایجاد افراط و تشکیل گروههای انحرافی در هر دو جهت شیعه و اهل سنت است و برای نابودی اسلام و مذاهب و اقوام مختلف برنامه ریزی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد وحدت تصریح کرد: هر گلویی که از آن صدای تفرقه بیرون بیاید خائن به اسلام و مسلمین است و هر زبانی که ندای وحدت و برادری سر دهد عامل ایمان و تقواست.

حجت الاسلام ایروانی خاطر نشان کرد: دشمن با ایجاد تهاجم فرهنگی، جوانان و خانواده ها را مورد هدف قرار داده است و در این مساله فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

امام جمعه درگز تصریح کرد: امروز دشمن تهاجم فرهنگی را دستمایه ای برای ایجاد فرهنگ غربی قرار داده است و می خواهد جوانان ما را دچار بی هویتی کند.، برای مقابله با این تهاجم فرهنگی باید با توصیه به تقوا، تقویت فضائل اخلاقی و مبارزه با رذائل اخلاقی به دنبال ایجاد فرهنگ اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: دین اسلام بهترین و کامل ترین دین در بحث محبت و مهربانی و رافت است این در حالی است که دشمن با فضا سازی های آلوده در شبکه های مجازی مسلمانان را خشن ترین و بی رحم ترین افراد معرفی میکند تا بتوانند با این روش مسلمانان را علیه همدیگر بشوراند و با ایجاد تفرقه بین آنها، وحدت را از بین ببرد

امام جمعه درگز با بیان اینکه اگر عامل پیروزی و موفقیت ملل اسلامی وحدت است، تفرقه و پراکندگی عامل شکست آن خواهد بود گفت: دشمن به شدت در حال برنامه ریزی و تلاش برای تفرقه افکنی است و شعار اختلاف بینداز و حکومت کن هنوز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام ایروانی اظهار کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگی است و تمام مسلمانان وظیفه دارند با شناخت ظرفیت های بزرگ جهان اسلام به وحدت واقعی دست پیدا کنند و با شناخت توطئه دشمنان در مقابل تهاجم فرهنگی ایستادگی کرده و اجازه ندهند هویت دینی و الهی جوانان و خانواده ها از بین برود.

مرتضی حمیدی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت بیان کرد: امروز نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان اسلام، مهم ترین و اساسی ترین موضوعی که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است مساله وحدت و همدلی است.

وی اضافه کرد: وحدت و همدلی ملت مسلمان ایران سبب شده که توطئه های خارجی و داخلی دشمنان نظام اسلامی یکی پس از دیگری با شکست مواجه شود و نقشه های شومی که دشمن از ابتدای انقلاب برای فروپاشی این نظام ترسیم می کند به برکت همین وحدت و صمیمیت نقش بر آب شود.

فرماندار شهرستان درگز تبیین کرد: عامل اصلی این پیروزی های مسلمانان در عراق و سوریه و انهدام و نابودی گروه های تکفیری و داعشی همین اتحاد بین شیعه و سنی و تشکیل بسیج مردمی بود.

حمیدی تصریح کرد: در حال حاضر وحدت مهم ترین اصل و موضوع است و اهداف مهمی هم از وحدت بین شیعه و سنی وجود دارد که در این مورد می توان به فراهم شدن زمینه دشمن هراسی اشاره کرد.

وی تشریح کرد: حفظ اسلام از دیگر هدف های مهم وحدت بین شیعه و سنی می باشد چرا که دشمنان نظام جمهوری اسلامی هدفی جز نابودی اسلام و کشتار مسلمانان ندارند. این مساله به روشنی در کشورهای مسلمان نشین اطراف قابل مشاهده می باشد.

فرماندار درگز با بیان اینکه رمز موفقیت و پیروزی بر دشمنان، وحدت بین شیعه و سنی است تاکید کرد: بایستی برای این وحدت و ارتقا و ارزش گذاری به آن راهکارهایی اندیشه و معیارهایی ترسیم شود که از جمله آن می توان به نپرداختن به اختلافات و توجه بیشتر نسبت به مشترکات بین اهل تسنن و شیعه اشاره کرد.

حمیدی تصریح کرد: مساله افراطی گری و تحجر یکی از مسائل بسیار مهمی است که باید با آن مبارزه کنیم، چرا که برای حفظ وحدت نیازمند به این هستیم که بتوانیم با تدبیر و مدیریت، نسل جوان خود را به گونه ای تربیت کرده و اسلام و مذاهب آن را برای آنها تبیین کنیم که دچار افراطی گری نشوند.

وی افزود: متاسفانه در این بین خانواده هایی وجود دارند که به دلیل گرفتاری های ناشی از مسائل شغلی رفتار منفعلانه ای از خود نشان داده و غفلت هایی نسبت به فرزندان خود دارند که این مساله باعث می شود فرزندان آنها دچار ناهنجاری های اجتماعی شده و گروه های تکفیری و انحرافی از این غفلت استفاده کرده و آنها را به سمت خود جذب می کنند

فرماندار درگز تببین کرد: از مسائل مهم دیگری که در بحث وحدت می توان به آن پرداخت تجمع بیشتر حول محور شخصیت و روایات و سنت پیامبر بزرگ اسلام است چرا که شخصیت بزرگ پیامبر اسلام منادی وحدت بود و نزدیک شدن به روایات و سنتهای ایشان باعث ایجاد وحدت بیشتر می شود.

حمیدی اشاره کرد: بایستی مردم با برنامه ها و شیوه های دشمن برای ایجاد اختلاف بین مسلمین آشنا شده و با افزایش بصیرت و روشنگری دست های پلید دشمنان را کوتاه کنند، این حرکت گام بزرگی در جهت افزایش وحدت بین شیعیان و اهل تسنن می باشد.

در این مراسم مولوی مرتضی ایل نژاد امام جماعت اهل تسنن ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته وحدت بیان کرد: در طول تاریخ، مسلمین با وحدت و همدلی به جهانیان ثابت کرده اند که اختلافی میان آنان نیست.

وی تشریح کرد: یکی از سنت های قطعی الهی در طول تاریخ برای عزت و اعتلای امتها و پیروزی آنها اتحاد و وحدت می باشد و چیزی که زمینه زوال قدرتها و ملت ها را در طول زمان فراهم می کند بحث اختلاف و نبود وحدت بین آنهاست.

مولوی ایل نژاد ضمن بیان این نکته که در شرایط کنونی استکبار جهانی و صهیونیست غاصب در حال اجرایی کردن طرح های خود برای ایجاد تفرقه های قومی و نژادی و مذهبی بین مسلمانان هستند، بیان کرد: می طلبد که امت اسلامی با بیداری هر چه بیشتر و کامل تر در راستای ایجاد و استمرار وحدت گامهای موثری بردارند.

امام جماعت اهل تسنن تشریح کرد: کسانی که سنگ مذهب شیعه و سنی را بر سینه می زنند خیر خواه اینها نیستند، در شرایط کنونی باید به فکر منافع ایران اسلامی و منافع تمام بشریت که دچار انحراف شده اند باشیم

وی تاکید کرد: اگر اسلام حفظ شود هم شیعه حفظ می شود و هم سنی ولی اگر بر اثر تفرقه اسلام از بین برود نه شیعه ای باقی خواهد ماند و نه اهل سنتی.

مولوی ایل نژاد اظهار کرد: امیدوارم هفته وحدت مجالی باشد تا امت اسلامی با نگاهی به گذشته خود و عزت و اقتداری که به خاطر همین وحدت داشتند تمام تلاش خود را در جهت وحدت کلمه به کار گیرند تا امید دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها