کد خبر: ۸۹۵۹۰۵۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 19 مرکز نیکوکاری فعال در استان زنجان با محوریت مساجد وجود دارد، گفت: مراکز نیکوکاری باهدف توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه در محلات و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز، با مدیریت و ساختار مردمی در استان زنجان ایجادشده است.

هدایت صفری  افزود: رویکرد کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های این نهاد به مراکز نیکوکاری و باهدف مدیریت هدفمند فقر در محلات، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در جامعه و خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان دنبال می‌شود.

وی به ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از ویژگی‌های برجسته مراکز نیکوکاری ایجاد همبستگی اجتماعی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی افراد در قبال نیازمندان، احیای حقوق همسایگی در حوزه دستگیری از فقرا و نیازمندان  است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه نقش کمیته امداد در مراکز نیکوکاری انتقال تجربیات در حوزه محرومیت‌زدایی و ارائه مشاوره‌ها و راهکارهای لازم در این بخش است، تصریح کرد: کمیته امداد به‌عنوان یک‌نهاد نظارتی و تسهیل گر در امور خدمت‌رسانی به نیازمندان در مراکز نیکوکاری ایفای نقش کرده و ساماندهی کارهای خیرخواهانه در جامعه را به‌منظور ارائه خدمات فوری و اثربخش به نیازمندان از طریق این مراکز پیگیری می‌کند.

صفری مزایای برجسته فعالیت مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در استان زنجان را نیز برشمرد و ادامه داد: تقویت جایگاه اجتماعی مساجد در بین مردم، افزایش کارکردهای اجتماعی و ایفای نقش اجتماعی مساجد در محلات، شناسایی نیازمندان در محل و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات از طریق مساجد از مزایای ایجاد مراکز نیکوکاری در این استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه امسال خیران زنجانی سه میلیارد و 105 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری این استان به نیازمندان کمک کرده‌اند، افزود: مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان از طریق مراکز نیکوکاری در هشت‌ماهه امسال 131 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: کمک‌های خیران زنجانی از طریق مراکز نیکوکاری در هشت‌ماهه امسال به‌منظور تأمین بخشی از هزینه‌های مربوط به درمان، تحصیل، معیشت و مسکن نیازمندان از طریق هیئت عامل و مددکاران افتخاری همکار با این مراکز هزینه شده است.

ارسال نظرات