به مناسبت روز جهانی داوطلب:

داوطلبان سلامت نمونه موفق از مشارکت جامعه در توسعه و ارتفاء سلامت

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در امور مشارکت‌های مردمی پیام تبریکی به مناسبت ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب تاکید کرد: داوطلبان سلامت نمونه موفق از مشارکت جامعه در توسعه و ارتفاء سلامت
کد خبر: ۸۹۵۹۰۶۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر ابوالفضل باباخانی قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در امور مشارکت‌های مردمی پیام تبریکی به مناسبت ۱۴ آذر روز جهانی داوطلب صادر نمود.
متن پیام بدین شرح می‌باشد:
۱۴ آذر روز جهانی داوطلب گرامی باد از جمله حقوق فردی، سیاسی و اجتماعی افراد جامعه، مشارکت و همکاری ایشان در توسعه کشور می‌باشد. بر همین اساس در اصول مراقبت‌ها اولیه سلامت نیز برنقش مهم مشارکت مردم در سلامت بسیار تاکید شده است. زیرا افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های مربوط به سلامت منجر به افزایش سطح سلامتی پایدار خواهد شد و لذا از دولت‌ها و مدیران انتظار می‌رود که شرایط و زمینه سهیم بودن مردم در سلامت و مشارکت در همه مراحل ارائه خدمات بهداشتی را فراهم کنند.
با توجه به اعلامیه آلماآتا و اصول مراقبت‌های اولیه بهداشتی (PHC) مبنی بر لزوم مشارکت مردم، وزارت بهداشت و درمان، طرح رابطان بهداشت (داوطلبان سلامت) را در سال ۱۳۶۹ درکشور اجرا نمود که با استقبال خوبی مواجه شد و فرصتی را فراهم نمود که راهی برای توسعه فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت مردمی در عرصه سلامت ایجاد شود.
روز چهاردهم آذرماه (۵ دسامبر) بعنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده، بدینوسیله ضمن تبریک این روز، از مشارکت و زحمات کلیه داوطلبان سلامت و فعالان این عرصه قدردانی نموده و برایشان آرزوی توفیق روز افزون می‌نمایم. امیداست درپناه عنایت خداوند متعال همه با هم بتوانیم در راستای ایجاد جامعه‌ای سالم و پویا گام برداریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار