مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان:

کاهش خطاهای پزشکی با نسخه نویسی آنلاین

اگر نسخه نویسی به شکل آنلاین باشد خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد و با آغاز این طرح دیگر نیازی به به نسخه نویسی پزشکان بر روی دفترچه نیست.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۸۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه حذف دفترچه‌ها نیز در سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است گفت: حذف دفترچه‌های کاغذی هزینه‌های تامین اجتماعی را یک سوم کاهش داده است.

علی محمدی  به اجرای طرح حذف دفترچه درمانی اشاره و افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور پیاده شده و اجرای این طرح رضایت بیمه‌شدگان را بدنبال داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح از یک سال گذشته در استان اجرا شده است، اظهار داشت: این طرح طبق پرس‌ و جو و تحقیق از مردم استان با رضایت مردم روبه‌رو بوده است و یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند علاوه بر کاهش هزینه‌ها در خدمات ‌رسانی سریع و ارائه بهتر خدمات به بیماران موثر واقع شود الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی و نسخ الکترونیکی است که با تغییرات اساسی در حوزه تامین اجتماعی، گام‌های اساسی برای حل مشکلات مردم در این حوزه برداشته شد و به همین منظور پروژه حذف دفترچه‌ها نیز در سازمان تامین اجتماعی کلید خورد.

مدیر درمان تامین‌ اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح هزینه‌ها کاهش می‌یابد، تصریح کرد: سالیانه 600 میلیارد ریال برای چاپ دفترچه‌های کاغذی توسط سازمان تامین اجتماعی کل کشور هزینه می‌شود و اجرای این طرح سبب کاهش یک سومی هزینه‌های چاپ کاغذ می‌شود.

وی به مزایای فراوان این طرح اشاره و عنوان کرد: مزایای حذف دفترچه این است که تشخیص هویت افراد مراجعه کننده به شکل آنلاین و با ارائه کد ملی انجام می‌شود و مدت زمان انتظار در صف کاهش می‌یابد و همچنین این برنامه کمک خوبی به کنترل هزینه‌ها و روان شدن امور درمانی می‌کند.

محمدی بیان کرد: ثبت شدن همه اسناد و مدارک پزشکی و قابلیت پیگیری داشتن استناد از دیگر مزایای طرح حذف دفترچه است.

وی با بیان اینکه اگر نسخه نویسی به شکل آنلاین باشد خطاهای پزشکی را کاهش می‌دهد، ابراز کرد: با آغاز این طرح دیگر نیازی به به نسخه نویسی پزشکان بر روی دفترچه نیست

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار