نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: دانشگاه نباید کارخانه صدور مدرک باشد و همه با هم باید دست در دست هم داده و به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۹۰۸۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد دلیجان اظهار کرد:  وحدت یک تاکتیک نیست و این تصور غلط است که گمان کنیم برای پیشبرد اهداف سیاسی وحدت شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه وحدت به خودی خود محقق نمی‌شود و الزاماتی دارد، تصریح کرد: در بحث وحدت نباید خود را حق مطلق دانست و طرف مقابل را باطل، بلکه باید به مشترکاتی رسید.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: وحدت محور می‌خواهد و این محور در بعد داخلی ولایت است و در جهان اسلام مشترکاتی از جمله قرآن، قبله و موارد زیادی از اصول و برخی مسائل در فروع است.

سلیمی گفت: بسیاری از کشورها اگر بخواهند وحدت داشته باشند با هم مشترکات ندارند اما با همدیگر همزیستی می‌کنند و با هم کنار می‌آیند.

وی افزود: وحدت بین ما دشمنانی دارد و این شعار انگلیسی که تفرقه بینداز و حکومت کن یکی از اهداف آمریکایی‌ها در دشمنی با وحدت ماست، متأسفانه برخی زمینه را برای حضور دشمنان در منطقه ایجاد کرده و به نوعی در زمین آنها بازی می‌کنند یا اینکه برخی در داخل کشور می‌گویند دشمنی آنها با کشور ما یک امر موهوم است و این باور غلطی است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه آرمان‌گرایی یکی از ویژگی‌های مهم جنبش دانشجویی است، گفت: تلاش و مجاهدت پیوسته از دیگر ویژگی‌های جنبش دانشجویی است.

 وی افزود: مجاهدت به معنای اقدام کورکورانه نیست و باید با برنامه‌ریزی و اندیشه انجام شود.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی باید مراقبت کند تا ابزار غرایض افراد قرار نگیرد چون هر زمانی که این جنبش مطالبه‌گری کند و برخلاف امیال آنها باشد، آن افراد دیدشان تغییر پیدا می‌کند و جنبش دانشجویی را مورد هجمه قرار می‌دهند. 

سلیمی گفت: حق‌طلبی از دیگر ویژگی‌های این جنبش است و قطعاً این حق‌طلبی هزینه دارد، نگاه جنبش دانشجویی باید نگاه جامع باشد، مثلاً در بحث یمن برخی می‌گویند چرا به آنجا کمک می‌کنیم، البته این تفکر از بیرون کشور نشأت می‌گیرد و ما طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) که در جنگ صفین به سربازانش فرمود انتهای لشکر را ببینید، نباید نگاهمان محدود باشد.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه ترفندهای پیچیده‌ای برای ایران دارد، تصریح کرد: دفاع از مظلوم از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است، اسلام مرز ندارد، ضمن اینکه ما باید عمق استراتژیک خود را خیلی جلوتر ببریم.

 نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس اظهار کرد: آمریکایی‌ها عمق استراتژیک خود را در منطقه خاورمیانه قرار داده‌‌اند اما برخی در داخل کشور می‌گویند ما چرا به کشورهای دیگر کمک‌رسانی و دفاع می‌کنیم.

سلیمی تأکید کرد: جنبش دانشجویی نباید احساس ضعف کند، جمله «ما نمی‌توانیم» از زمان رژیم طاغوت در کشور ما مطرح می‌شد اما در حال حاضر با تکیه بر نیروی جوان توانسته‌ایم پیشرفت‌های خوبی در بحث‌های علم و فناوری داشته باشیم، مثلاً در بحث نانو بین 6 کشور اول جهان هستیم یا مواردی از قبیل هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و موشک‌های نقطه زن و غیره.

وی تأکید کرد:‌ دانشگاه نباید کارخانه صدور مدرک باشد و همه باهم باید دست در دست هم داده و به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنیم. 

ارسال نظرات