مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود گفت: ۱۶ آذر، روز دانشجو، فرصتی دوباره برای بررسی هویت و رسالت ملی و دینی دانشجو، پیش روی ما قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۱۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
مهیار یونس آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با تبریک این روز به همه دانشجویان اظهار کرد: روز دانشجو، فرصتی دوباره برای بررسی هویت و رسالت ملی و دینی دانشجو، پیش روی ما قرار می‌گیرد.
وی افزود: آن زمانی که استبداد و استکبار بر این سرزمین سایه سرد و سیاه خود را گسترانیده بود این دانشجویان بودند که با تقدیم خون سه تن از بهترین جوانان این کشور و با روشن کردن شعله‌های آرمان خواهی و عدالت طلبی، روشن بخشی راه آزادی خواهی و استقلال ایران اسلامی گردیدند و بدین گونه بود که حادثه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به عنوان نماد استکبارستیزی، مبارزه با استبداد و عدالت خواهی دانشجویان در تاریخ ایران ثبت شد.
مسئول دفتر بسیج دانشجویی شاهرود تصریح کرد: این روز را که روز ارج نهادن به تمامی دانشجویان عزیز و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله‌های بلند علم و معنویت می‌باشد را به همه دانش پژوهان و دانشجویاتن گرامی تبریک و به روان پاک همه دانشجویان که جان خود را در راه سربلندی و آزادی ایران عزیز در سال‌های قبل از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و دوران پرافتخار دفاع مقدس فدا کردند سلام و درود می‌فرستیم.
وی با اشاره به تعریف دانشجو در بیان رهبر فرزانه انقلاب گفت: دانشجو یعنی جوان طالب علمی که آینده در دست اوست. این خصوصیات، در کلمه دانشجو هست. دانشجو، یعنی جوان؛ چون دانشجویی، قهراً مربوط به دوران جوانی است. طالب علم بودن و جستجوی از دانش هم در کلمه‌ی دانشجو هست.
یونس آبادی با بیان اینکه دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان است؛ متدین است افزود: خودسازی فکری و اخلاقی و انقلابی درونی دانشجویان یک فریضه است؛ دانشجو باید فکر کند و این فکر را مطرح و مطالبه نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها