خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۵۹۱۴۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی گفت: برای انقلابی ماندن به فرهنگ و روحیه انقلابی نیاز داریم که مؤلفه آن مدیریت و فرهنگ جهادی است.

رحیم عباس زاده باتبریک فرا رسیدن روز دانشجو، هدف از برگزاری آیینهای روز دانشجو را تقویت روحیه ضداستکباری و ضداستعماری دانست و گفت: هدف جنبش دانشجویی تبیین و روشنگری نسبت به جنایات آمریکا در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، بهداشت و درمانی است و در این جنبش دانشجویان، مسئولان و کارگزاران نظام همگی نقش بسزایی دارند.
وی در ادامه افزود: دشمن از راههای مختلف به دنبال فلج کردن دانشگاه های کشور، فروپاشی اعتقادی و سست کردن اعتقادات است و پس از پیروی انقلاب اسلامی برای نابودی این انقلاب، هرچه تلاش کردند نتوانستند توفیقاتی را کسب کنند.
این مقام مسئول با اشاره به تدوام مبارزه با استکبار به ویژه شیطان بزرگ (آمریکا) بیان کرد: یکی از اصول مبارزه با استکبار اصل تداوم مبارزه است، مبارزه با استبداد و جبهه متحد نظام استکباری دنیا، فصلی، مقطعی، محدود و محصور به عصر و زمان خاصی نمی‌شود.
عباس زاده با بیان این مطلب که اگر اعتقاد داریم دانشگاه محور تمام تحولات است باید نگاهی عمیق به دانشجو و دانشگاه داشته باشیم، افزود: نباید فراموش کرد که غرب همواره درطول تاریخ در تلاش بوده که دانشگاه را صرفا مکانی برای علم  آن هم از نوع علم وارداتی معرفی کرده و زمینه بی‌اعتنایی هر چه بیشتر دانشگاه و دانشجو را نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه پیرامون خود فراهم آورد.
وی به روحیه انقلابی و جهادی دانشجویان اشاره کرد و اظهار کرد: برای انقلابی ماندن به فرهنگ و روحیه انقلابی نیاز داریم که مؤلفه آن مدیریت و فرهنگ جهادی است، گفتمان انقلاب به دنبال پیشرفت کشور با تکیه و اعتماد به توانمندی‌های داخلی و سعادت جامعه در چارچوب موازین اسلامی است.
مسئول بسیج دانشجویی در پایان با اشاره به تداوم نهضت استکبار ستیزی اضافه کرد: یکی از محرک‌ها در تداوم نهضت استکبار ستیزی این است که جوانان در زمینه مستندات روشن این جریان مسموم تاریخی مطالعه کنند و از اهل‌ فن پرسش‌هایی مطرح کنند.

ارسال نظرات