دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد:

آزادی و حریت دانشجو سدی در برابر سیاسی کاری است

طالع زاده اعلام کرد: آزادی و حریت ویژگی مهم دیگر دانشجو است که خود او و جامعه اش را از سیاسی کاری های افراد و جناح های مختلف مصون می دارد.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۶۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد، با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو گفت: پیرامون دانشجو و رسالت های او صحبت و حرف بسیار است، اما قطعاً یکی از بهترین و عمیق ترین تعابیر در وصف دانشجو را شهید مظلوم دکتر بهشتی گفته اند، «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز یک امت قضا می شود» این عبارت بیانگر این است که جامعه نیز مانند تک تک افراد تشکیل دهنده آن نیاز به مراقبت و حراست دارد، همان طور که هر فرد امکان در جایی خطا کند و راهی را اشتباه برود، جامعه نیز ممکن است در مقابل حجم عظیم توطئه ها و فتنه ها، بعضا دچار غفلت شود.

محمد طالع زاده شیرازی افزود: اما متاسفانه صدای امام امت همواره آنگونه که باید شنیده نشده است، زیرا اساساً رساندن پیام مستقیم رهبر جامعه به تک تک مردم امکان پذیر نیست و اینجا نقش اساسی و کلیدی دانشجویان به عنوان یکی از مولفه های حیاتی صلاح یک جامعه مشخص می شود.

وی ادامه داد: دانشجو، به سبب ویژگی هایی همچون نخبگی، قدرت عملی، نشاط، پویایی ذهنی و قدرت بالای تفکر و تحلیل می تواند فضاهای غبار آلود رسانه و شبهات را رد کند و هوشمندانه راه صحیح را برای جامعه روشنگر باشد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: آزادی و حریت ویژگی مهم دیگر دانشجو است که خود او و جامعه اش را از سیاسی کاری های افراد و جناح های مختلف مصون می دارد.

طالع زاده شیرازی اظهار داشت: بدین ترتیب، دانشجوی بصیر و عالم، با اشراف کامل به شرایط کشور و توطئه های دشمنان و فهم صحیح از صحبت های رهبر خود، می تواند با ژرف نگری، جامعه را در بخش های مختلف در راستای آرمان های میهن اسلامی پیش ببرد.

وی گفت: البته همواره دست های دشمنان خارجی و عده قلیل خائنین و جاهلین داخلی سعی داشته اند تا دانشجو را نسبت به شرایط کشور و آینده میهن خود بی دغدغه کنند تا به مرور این قشر فرهیخته را از متن جامعه به انزوا در گوشه ای بکشانند تا نتوانند به خوبی در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و... اثر گذار باشند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: همچنین در این سال های اخیر متاسفانه شاهد آن بوده ایم که در مقاطع حساس همچون انتخابات ها، عده ای تلاش کردند تا با استفاده از ابزار تشکل های یک بار مصرف، از دانشجویان سوء استفاده کنند تا صرفاً آنها ابزاری شوند برای اینکه عده ای خاص صاحب قدرت شوند.

وی افزود: بدیهی است که غالب دانشجویان و تشکل های انقلابی همچون گذشته با بصیرت و هوشیاری، آرمان های ایرانی اسلامی را در همه ابعاد دنبال می کنند و در راه مجاهدت علمی و فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. ان شاءالله این نسل پر انرژی و فهمیده مشکلات پیش روی کشور را بر طرف خواهد کرد و آینده ای به مراتب شکوهمند تر را برای ایران اسلامی رقم خواهد زد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار