حجت الاسلام رئیسی:

نتیجه علم دانشگاه باید در عرصه اقتصادی نمایان باشد

تولیت آستان قدس رضوی به رابطه علم، سیاست و اقتصاد اشاره کرد و افزود: نتیجه علم دانشگاه باید در عرصه اقتصادی نمایان باشد و سیاست خارجی نیز به دنبال پیدا کردن بازار برای فروش تولیدات داخلی کشور باشد.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۷۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام رئیسی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) و علوم اسلامی رضوی مشهد در مراسم جشن روز دانشجو با بیان اینکه روز دانشجو را باید گرامی داشت، گفت: ۱۶ آذر چهره و نماد جریان تحول خواه، آرمانگرا، پیش برنده و گفتمان ساز برای انقلاب اسلامی است.

وی عدالتخواهی، ضد ظلم، ضد استکبار، ضد فساد و حق خواهی را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی برشمرد و تصریح کرد: این جنبش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) و همراه با روحانیت نقشی آگاه، بابصیرت و نقش آفرین داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی به نقش این جنبش در شکل گیری نظام و نهاد‌های برخواسته از انقلاب مانند سپاه پاسداران و جهاد سازندگی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: جنبش دانشجویی آرمانگرا و به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب است.
 
جنبش دانشجویی نباید به سردی بگراید

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر پویایی و زنده بودن جنبش دانشجویی خاطرنشان کرد: این جنبش نباید به سردی بگراید بلکه باید به عنوان جنبش عدالتخواه در کشور زنده بماند.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی باید بتواند روز به روز رویش داشته و ریزش نداشته باشد، با آفت‌های آن اشاره و تصریح کرد: برخی سعی دارند از این جنبش و حرکت سوء استفاده کنند که باید این مجموعه با جزمیت علمی حرکت کند و سطحی نگر نباشد؛ دقت نظر در حرکت مهم است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه جریان جنبش دانشجویی جریان مطالبه گری و خواستن است، بیان کرد: من خودم را به نگاه عمیق دانشجویان، اساتید و طلاب محتاج می‌دانم و به این نگاه‌ها احترام می‌گذارم.

نتیجه علم نباید در کتابخانه‌ها باشد

تولیت آستان قدس رضوی به رابطه علم، سیاست و اقتصاد اشاره کرد و افزود: نتیجه علم دانشگاه باید در عرصه اقتصادی نمایان باشد و سیاست خارجی نیز به دنبال پیدا کردن بازار برای فروش تولیدات داخلی کشور باشد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه بازار‌های کشور‌های همسایه ظرفیت خوبی برای فروش محصولات داخلی ایران است، خاطرنشان کرد: کشور ما برای حضور در بازار کشور‌های همسایه از همه ذی حق‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه نباید نتیجه علم در کتابخانه‌ها برود بلکه باید خروجی آن تاثیرگذار در اقتصاد باشد بیان کرد: سیاست داخلی و خارجی ما باید منطبق با کاری باشد که در دانشگاه انجام می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات نمایندگان ۱۲ کانون، انجمن علمی و تشکلی دانشگاه امام رضا (ع) و علوم اسلامی رضوی پاسخ داد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه در دوران مسئولیتم همواره خودم را با دانشگاه مرتبط می‌دیدم گفت: در ایام انتخابات برای کسب رای به دانشگاهی نرفتم، اما در دوران مسئولیتم با حضور در محافل دانشگاهی از نظرات آنان استفاده کرده‌ام.

وی به ایجاد دانشگاه جامع رضوی اشاره و تصریح کرد: این امر توسط فرهیختگان دانشگاهی در حال انجام است و جزء اولین اقداماتی است که بعد از قبول مسئولیت در آستان قدس دنبال کردم.

تولیت آستان قدس رضوی با مهم دانستن عرصه علم و فناوری و توجه به این عرصه بیان کرد: برای اولین بار معاونت علمی آستان قدس را تشکیل و تولید علم در علوم انسانی اسلامی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام رئیسی در پاسخ به مطالبه دانشجویان مبنی بر اشتغال آنان بعد از فارغ التحصیلی در آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای کار و شغل برخی رشته‌ها برای آستان قدس مانند رشته اماکن کاربردی است و حتما در آن دسته از رشته‌هایی که می‌تواند برای آستان زمینه اشتغال را فراهم کند اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خودمان خواهد بود.

وی از اختصاص اعتبار پنج میلیارد ریالی برای وام ازدواج دانشجویان خبر داد و بیان کرد: همچنین مجموعه ۵۳۰ واحدی را برای زوجین جوان شروع کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به مطالبه نماینده کانون قرآن و عترت دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) برای تاسیس دانشکده تخصصی زنان و مطالعات خانواده ابراز کرد: این طرح قابل مطالعه است.

حجت الاسلام رئیسی در بخش پایانی سخنان خود به وارد کردن برخی اتهامات به آستان قدس رضوی با اشاره و تصریح کرد: این اتهامات را مردم نمی‌گویند بلکه چند سایت می‌گویند. صبح و شب اتهامات زیادی می‌زنند آیا باید کار کرد یا به این اتهامات پاسخ داد؟

وی در پاسخ به سوالی که چرا آستان قدس مالیات نمی‌پردازد؟ گفت: همه درآمد آستان از محل نذورات و مردم است؛ امام خمینی (ره) رسما مرقوم فرمودند که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از دادن مالیات معاف هستند و من بعد از پذیرش مسئولیت در آستان به رهبر انقلاب در این خصوص نامه نوشتم و ایشان تاکید بر اجرای نظر مام راحل داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: البته آستان مالیات ارزش افزوده، مالیات تکلیفی و مالیات عملیاتی، به صورت جمعی و خرجی را می‌دهد و لازم است بدانید که علاوه بر دادن مالیات، در مناطق محروم که رسیدگی به این مناطق از وظایف دولت است چندین برابر هزینه می‌کند. مسئله مالیات آستان قدس شفاف است.

وی با بیان اینکه شفافیت در درآمد‌ها و هزینه‌های آستان قدس در زمنیه موقوفات وجود داشته بیان کرد: برای اولین بار پای موسسه حسابرسی غیر از موسسات حسابرسی آستان را به مجموعه باز کردیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ما معتقدیم «ما می‌توانیم» و «ما می‌توانیم» شعار ما است، به برخی طرح‌های آستان قدس در زمینه ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در گناباد و تربت با مشارکت مردم و با لایه روبی از قنات زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه توانمند سازی فقرا و نیازمندان در دستور کار آستان است، گفت: برای ما توانمند سازی فقرا مهم است، نه اینکه فقط به آنان پولی بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی ببریم و دولت و بخش‌های دولتی باید حس اقتصاد مقاومتی بگیرد، تا وقتی حس اقتصاد مقاومتی نیاید دم زدن از رفع مشکلات نیازمندان شعار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها