خبرهای داغ:
استاد عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه رسالت تمام شیعیان انتشار این مکتب در تمام دنیا است، گفت: امروزه بعد از هزار و 400 سال دوران قتل عام شیعه گذشته و ما آزادی عمل این را داریم که این مکتب را به تمام جهان معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۸۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد جواد علوی بروجردی ظهر امروز در دیدار با کارمندان دانشگاه بین المللی آل بیت(ع)، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، اظهار کرد: حرکت اسلام و دعوت پیامبر در محل زندگی پیامبر در فاصله کوتاهی به تمام مراکز تمدن عالم سرایت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با رحلت پیامبر اسلام منحرف شد و اسلام جاهلی روی کار آمد، عنوان کرد: در آن دوران بسیاری از علوم از جمله علوم نظامی از شرق به غرب رفت و در اروپا دین مسیحیت مانع رشد علوم در آن کشورها می‌شد ولی آن‌ها دین خود را کنار گذاشته و مشغول پیشرفت شدند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه اسلام به دنبال استفاده از پیشرفت‌های غرب است، مطرح کرد: مکتب شیعه به تنهایی می‌تواند بر تمام مکتب‌های غربی و مسیحی مقابله و غلبه کند و مردم باید از این مکتب برای رشد و پیشرفت بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه منشا پیشرفت های اسلام حوزه و مرجعیت شیعه هستند، خاطرنشان کرد: در دوران‌های مختلف مرجعیت توانسته مکتب شیعه را حفظ کند و عامل دیگری که موجب این جوشش در میان شیعیان شده است عاشورا و واقعه کربلا است زیرا مانند داغی در دل شیعیان مانده و بدون کمترین هزینه‌ای شیعیان را در کنار یکدیگر جمع می‌کند.

آیت الله علوی بروجردی با اشاره به اینکه امروزه بستری فراهم شده است که مکتب شیعه به تمام جهان ارائه شود، تصریح کرد: فضای مجازی محدودیت‌های بسیاری را رفع کرده است و دیگر محدودیت‌های زبانی وجود ندارد و امروزه در حوزه‌های علمیه افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان در کلاس های درس شیعیان شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروزه مکتب شیعه به عربستان نیز نفوذ کرده است، بیان کرد: یکی از خصوصیات مکتب شیعه این است که بدون مبلغ هم می‌تواند جذابیت‌های خود را معرفی کند ولی بهتر است برای انتشار این مکتب به مردم دنیا از مبلغین تحصیل کرده و آگاه استفاده کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه منطق‌هایی که در مکتب شیعه وجود دارد در هیچ دین دیگری وجود ندارد، یادآور شد: اگر مبلغین قوی بتوانند از منطق‌های این مکتب بهره بگیرند می‌توانند این مذهب را به تمام جهان معرفی کنند و در موارد بسیاری مبلغین وهابیت اعتراف کرده‌اند که اگر در دین ما عاشورا و نحج البلاغه وجود داشت امروزه جهان را به تسخیر در آورده بودیم.

وی ادامه داد: در برخی از کشورها مردم با ادیان مختلف جلسات دعای ندبه و کمیل را از طریق شبکه‌های مجازی دنبال می‌کنند و اگر مبلغین از جذابیت‌های دعا استفاده کنند، می‌توانند تمام مردم جهان را به دین اسلام و مکتب شیعه دعوت کنند.

آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه رسالت تمام شیعیان انتشار این مکتب در تمام دنیا است، اضافه کرد: امروزه  بعد از هزار و 400 سال دوران قتل عام شیعه گذشته و ما آزادی عمل داریم که این مکتب را به تمام جهان معرفی کنیم و باید از این عنایت خداوند استفاده کنیم تا دنیا را از ظلم وستم وهابیت نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه در عرضه مکتب شیعه باید استوار باشیم، اظهار کرد: در مناطقی که برای انتشار مکتب اسلام مبلغ می‌فرستیم باید نسبت به فرهنگ و عقاید آن منطقه آگاهی لازم را داشته باشیم و مسائلی که موجب نفاق و تفرقه افکن است را انتشار ندهیم.

این مرجع تقلید افزود: فعالیت در مسیر اهل بیت(ع) شغل نیست و نوعی عبادت است و در احادیث بسیاری آمده است که افرادی که در راستای انتشار مکتب شیعه فعالیت می‌کنند با توجه به سختی‌های فراوان این کار ولی مورد توجه ویژه خداوند قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها