اسپوتنیک اعلام کرد بلافاصله پس از آنکه پوتین در بیانیه‌ای اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه شرکت خواهد کرد، روبل در مقابل دلار و یورو تقویت شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۳۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور اعلام کرد که تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه شرکت کند، روند کاهشی ارزش «روبل» در برابر دلار و یورو کندتر شد.

اوایل روز  و قبل از بیانیه پوتین مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ دلار و یورو رشد ارزش بیشتر برابر روبل داشتند، به ویژه نرخ مبادله دلار قبل از این بیانیه ۵۹.۱۶ روبل بود که پس از آن به ۵۹.۰۸ روبل رسید.

همچنین نرخ مبادله یورو هم در برابر روبل کاهش یافت به طوری که از ۶۹.۸۴ روبل در برابر یورو به ۶۹.۶۳ روبل رسید.

روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ خبر داد.

پوتین برای نخستین‌بار در مارس ۲۰۰۰ به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و در سال ۲۰۰۴ نیز دوباره در این پست از سوی مردم انتخاب شد. از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۲ وی در سمت نخست‌وزیری فعالیت داشت و آن زمان دیمتری مدودوف رئیس‌جمهور بود. در سال ۲۰۱۲ پوتین برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد.

اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۴ به واسطه اینکه روبل با کاهش قیمت جهانی نفت حدود نیمی از ارزش خود را از دست داد، در شرایط سخت به سر می‌برد، البته تحریم‌های اقتصادی غرب به دلیل اتفاقاتی که در شرق اوکراین افتاد نیز بی‌تأثیر نبود.

کریمه در مارس ۲۰۱۴ با رأی ۹۷ درصدی این منطقه به استقلال از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.

ارسال نظرات