فعال فرهنگی دانشگاه یزد با یادآوری رسالت‌های دانشجویان و نقش آن‌ها در پیشرفت کشور از بی‌هدفی و بی‌برنامه بودن به‌عنوان آفت‌های دوران دانشجویی نام برد.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۶۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، روز دانشجو، یادآور مقطعی از تاریخ مبارزات ملت ایران ضد سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در ایران است، ازاین‌رو، واقعه 16 آذر در شکل‌گیری و هویت‌بخشی به مبارزات دانشجویی در ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.
این روز بهانه‌ای است تا نقش این قشر در جامعه تبیین شود و نشان ‌دهد که دانشجویان در تمام برهه‌های نظام نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

سید رسول هدایتی از دانشجویان رشته اقتصاد دانشگاه یزد و از فعالین فرهنگی به مناسبت روز دانشجو در گفتگویی با خبرنگار بسیج دانشجویی با تأکید به ماهیت ضد استکباری این روز و نقش ویژه این قشر در رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی افزود: روز دانشجو روز یادآوری وظایف دانشجو و تشکل‌های دانشجویی است.

این دانشجوی بسیجی دور شدن از آرمان و پرداختن بیش‌ازاندازه به حواشی و مسائل دسته چندم و سطحی را از آفت‌های فعالیت‌های دانشجویی عنوان کرد و اظهار داشت: بی‌هدفی، بی‌برنامه گری و پوچ‌گرایی آسیب‌هایی است که دانشجویان را تهدید می‌کند و کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

هدایتی در ادامه به فعالیت‌های خود در دوران دانشجویی اشاره کرد و بیان داشت: از بدو ورود به دانشگاه همکاری خود با بسیج دانشجویی را آغاز کردم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی را در دانشگاه انجام داد.

این فعال فرهنگی از سرانه پایین مطالعات غیردرسی دانشجویان به‌عنوان یک آسیب فرهنگی نام برد و افزود: برای ترغیب دانشجویان به کتاب‌خوانی و منحصر نبودن به درس، علاوه بر برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در دانشگاه یزد، بسیج دانشجویی دانشگاه اقدام به برگزاری جلسات بررسی و معرفی کتاب کرد.

وی ادامه داد: در این جلسات که با استقبال دانشجویان نیز همراه بود و تأثیرات آن کاملاً مشهود بود؛ هر هفته دانشجویان، کتابی را که مطالعه کرده بودند به سایرین معرفی می‌کردند و آن کتاب‌ها برای دانشجویانی که مایل به مطالعه آن بودند تهیه و با تخفیف در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت.

عضو کارگروه تولید محتوای بسیج دانشجویی استان با اشاره به تداوم این برنامه‌ها، تصریح کرد: جلسات هم‌خوانی کتاب نیز از دیگر برنامه‌هایی هست که با حضور فعالان دانشجویی استان در این راستا برگزار می‌شود.

هدایتی در ادامه از برگزاری اردوهای جهادی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های بسیج دانشجویی نام برد و اظهار داشت: این اردوها که هم در حاشیه شهر یزد و هم مناطق کمتر توسعه‌یافته داخل و خارج استان برگزار می‌شود علاوه بر اینکه فرصتی برای خودسازی دانشجویان است، زمینه‌ای برای آشنایی دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان کشور با معضلات و مشکلات اقشار مختلف جامعه است.

جانشین قرارگاه جهادی شهید محمدخانی بسیج دانشجویی یزد اضافه کرد: دانشجویان جهادگر بسیجی استان با تشکیل کارگروه‌های مختلف فعالیت‌های جهادی را منسجم‌تر و هدفمندتر از گذشته انجام می‌دهند و در این زمینه با فعالیت در قالب قرارگاه جهادی توانستند تأثیرگذاری مطلوب‌تری در مناطق کمتر توسعه‌یافته داشته باشند.

هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بالای هنر و تأکیداتی که مقام معظم رهبری در این زمینه‌دارند، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز بیشترین ضربه‌ای که دارد در دنیا به ما می‌‎خورد، از کارکرد هنر است و یکی از اقداماتی که مسئولان، دانشجویان و ... باید به آن بپردازند و متأسفانه از آن غفلت کرده‌اند در زمینه هنر است که ظرفیت بسیار بالایی در زمینه‌های مختلف، فیلم، تئاتر، موسیقی و ... دارد و دشمن به‌خوبی از آن برعلیه ما استفاده می‌کند.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز سومین جشنواره ادبی هنری رویش با اشاره به اینکه جشنواره رویش به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری در سطح دانشگاه‌های استان به همت بسیج دانشجویی و همکاری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانشجویان استان یزد با ابتکار و سلایق مختلفی که دارند در موضوعات مختلف و بخش‌های گوناگون ازجمله هنرهای تجسمی، نقاشی، فیلم، هنرهای نمایشی، هنرهای ادبی و ... آثار خود را تا 30 آذرماه ارسال کنند و استعداد خود را به نمایش بگذارند و از مزایای آن و حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود، بهره ببرند.

این فعال دانشجویی با یادآوری توصیه‌های امام راحل به دانشجویان و اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون رسالت‌ها و وظایف دانشجویان تصریح کرد: این قشر تأثیرگذار جامعه باید خود را برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف کشور اعم از علمی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی آماده کند و تلاش کند همواره در راستای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و حل معضلات جامعه گام بردارد.
ارسال نظرات