خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: امنیت، آرامش و همدلی در منطقه نتیجه برگزاری جشنهای میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
کد خبر: ۸۹۵۹۲۹۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از پاوه،  مسجد جامع شهر باینگان میزبان عاشقانی بود که به شکرانه آفرینش بهانه خلقت حضرت محمد مصطفی (ص) و گرامیداشت هفته وحدت در این مکان مقدس جمع شده بودند تا شاکر خدای خویش باشند.

در این مراسم امام جمعه پاوه با تبریک میلاد رحمه العالمین، پیامبر گرامی اسلام (ص) وهفته وحدت گفت: اگر امروز پاوه و اورامانات به دینداری معروف و مشهور است و ما در امنیت و آرامش زندگی می کنیم و این وضعیت ما مورد تأیید بزرگان است تردید نکنید که به برکت برگزاری جشنهای میلاد نبی مکرم اسلام است.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه باید برای ایجاد امنیت و آرامش منطقه و مردم به شیوه های مختلف تلاش کرد، افزود: یکی از شیوه های مؤثر در این راستا برگزاری همین جشنهای میلاد است.

وی اظهار کرد: در این جشنها قشرهای مختلف مردم و بزرگان شهر و روستا حضور دارند و پیام این جشنها را که وحدت، همدلی و محبت و صمیمیت است به نقاط مختلف می برند که همین موضوع تا ماهها مهمترین دستاورد در راستای وحدت و همدلی و نهایتا امنیت و آرامش است.

وی با تأکید بر افزایش آگاهی و بصیرت مردم در قبال اوضاع منطقه و جهان اسلام گفت: امروز جهان اسلام و مسلمانان گرفتار توطئه های دشمنان هستند.

وی تصریح کرد: الگو گرفتن از جشنهای میلاد پیامبر این است که ما حرکت و رفتارمان باید به روش و شیوه پیامبر عظیم الشأن اسلام باشد تا دچار لغزش و اشتباه نشویم.
ا

مام جمعه پاوه با اشاره به پیشرفت علم و فن آوری در جهان امروز گفت: اگر بخواهیم از قافله جهانی جا نمانیم باید از علم روز دنیا بهره بگیریم و در کنار آن ازعقیده و باورهای دینی خود غافل نشویم.

ماموستا قادری، علم روز را به تنهایی برای پیشرفت کافی ندانست و افزود: علم باید همراه با عقلانیت و تدبیر باشد تا مفید واقع شود.

وی با اشاره به حضور بی نظیر مردم در جشنهای میلاد پیامبر گرامی اسلام، این حضور را نمایش عزت و اقتدار دانست و گفت: اگر این حضور و استقبال درست مدیریت شود می تواند تأثیرگذاری بسیار زیاد و بلند مدتی داشته باشد.

بخش باینگان با جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر از توابع شهرستان پاوه است.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت پیامبر اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت آن حضرت (ص) بنا بر روایات شیعه و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، بعنوان 'هفته وحدت' نامگذاری شده هست.

ارسال نظرات