مردم شهرستان قدس،در انتقاد از تصمیم ترامپ(رئیس جمهور آمریکا)مبنی بر رسمیت شناختن بیت المقدس به پایتختی اسرائیل،پس از اقامه نماز جمعه خشم وانزجار خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۰۸
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

برگزاری«جمعه خشم»شهرقدسی ها،در دفاع از آرمانهای قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران،امروز همزمان در سراسر کشور مردم شهرستان قدس نیز، پس از اقامه نماز جمعه خشم وانزجار خود را نسبت به تصمیم نابخردانه دونالد ترامپ(رئیس جمهوری آمریکا)در انتقال سفارت این کشور از تلاویو به شهر بیت المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به پایتختی اسرائیل،جمعه خشم برگزار کردندو درحمایت از آرمانهای قدس شریف،شعار مرگ بر آمریکا و‌مرگ بر اسرائیل سردادند.

در حاشیه این مراسم،حجت الاسلام محمد رضا مبارکی زاده،امام جمعه موقت  شهر قدس،در گفتگو‌ باخبرگزاری بسیج اظهار داشت:این تصمیم جاهلانه آمریکا،رژیم صهیونیستی را درآتش خشم مقاومت خواهد سوزاندو‌تحقق«فلسطین را آزاد میکنیم»زودتر به سرانجام خواهد رسید.

امام جمعه موقت شهر قدس افزود: این اقدام سخیف آمریکا، مایه باخت آمریکا در منطقه است و تصمیم او، پس از نابودی داعش صورت گرفت و‌برای جهان اسلام معلوم شد،که پشت پرده جریانهای تروریستی در منطقه چه کسی است.

مبارکی زاده خاطر نشان کرد:انجام این کار از سوی آمریکا،که همواره به دنبال تضعیف مقاومت بوده،فقط عزم جبهه مقاومت را راسختر و‌بیشتر خواهد کرد و‌تا آخرین لحظه دست از انتفاضه و‌مقاومت بر نخواهند داشت.

 فرماندار شهرستان قدس:
اقدام آمریکا،نشانه باج دادن،ذلت و‌ وابستگی عربستان به این کشور بود

سید مهدی محمدی،فرماندار شهرستان قدس نیز،ضمن محکوم کردن این تصمیم ناپسند وآتش افروز آمریکا،این اقدام را عدم تقویت جبهه مقاومت از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس دانست و‌اظهار داشت:کشورهای عربی بخصوص عربستان با دادن باج و نوکری به آمریکا،رئیس جمهور این کشور را در جهت این اقدام جسور کرد و‌اگر سعودی ها و دیگر کشورهای مرتجع عربی، به تقویت جبهه مقاومت علیه رژیم جعلی اسرائیل میپرداختند،ترامپ هیچ‌وقت جرأت چنین جسارتی را پیدا نمیکرد.

فرماندار شهرستان، بر این اساس ادامه داد:آمریکا با نقشه های پلید خود،همواره در منطقه به نفع اسرائیل پیش رفته و‌از آتش افروزی میان مسلمان بهترین بهره را برده است.

محمدی،در بخش دیگری از این گفتگو،وحدت و ایستادگی کشورهای اسلامی را تنها راه ایستادگی، در مقابل نقشه شوم دشمنان منطقه برشمرد وخاطرنشان کرد:جهان اسلام باید امروز از این تصمیم نابخردانه وحیرت برانگیز آمریکا بیدار شوند و ببینند آشوب و اختلافات میان جهان اسلام فقط به نفع دشمن صهیونیستی است و این رژیم دشمن واقعی مسلمان است.

شایان ذکر است:دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا،شامگاه روز چهارشنبه۱۵آذر شهرقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و فرمان ساخت سفارت آمریکا در این شهر را امضاء کرد.

در همین حال،تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل،با واکنش تند جهان اسلام روبه رو ‌شد و اکثر کشورهای اسلامی ودر رأس آن جمهوری اسلامی ایران،جمعه۱۷ آذر را به عنوان جمعه خشم یاد کردندو در راستای این اقدام سخیفانه ،سازمان تبلیغات اسلامی روز گذشته از همه مردم ایران اسلامی خواست تا در واکنش به تصمیم خودسر و آتش افروز آمریکا،پس از اقامه نماز جمعه خشم و انزجار خود را اعلام کنند.

انتهای پیام//

ارسال نظرات