مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه 15 خرداد:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه،در سپاه قرچک،با توجه به مسائل و مشکلات امروز جهان اسلام در برابر استکبار،وحدت و توحید را تنها راه مقابله با این معضل دانستند و گفت:پیامبر عظیم الشأن اسلام هم چنین هدفی را دنبال میکرد.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۱۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

حجت الاسلام حسین عبدالله پور مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان قرچک در جشن هفته وحدت سپاه این شهرستان ضمن تبریک هفته وحدت در تبیین سیره نبوی، گفت: رفتار رسول خدا در مسائل شخصی نرم و در مسائل اصولی بسیار با صلابت بود، یعنی در آنچه که مربوط به شخص خود حضرت بود منعطف و در آنچه که مربوط به قانون اسلام بود نهایت اقتدار و صلابت را نشان می داد.

وی با اشاره به ولادت پیامبر اسلام(ص)، گفت: نشانه های ولادت آن حضرت چنان خارق العاده است که اسباب انحراف و ضلالت در دنیا را متزلزل کرد از این رو امام سجاد(ع) فرمود که خدا بر ما منت نهاد و پیامبر خود را به سوی ما فرستاد.

این مقام مسؤول با یادآوری روایتی از علی(ع) درباره آخرین مقام نبوت، اظهار داشت: پیامبر(ص) طبیب دوار(دوره گرد) بود، مطب و مکان طبابت خاصی نداشت، به دنبال مریض و بیمار در کوچه و خیابان می رفت تا درمانش کند.

وی با اشاره به مشورت پذیر بودن پیامبر در امور مسلمانان، ادامه داد: طبق آیات سوره نحل، پرهیز از خشونت در دعوت و تبلیغ دین از اخلاق رسول خدا بوده است.

کارشناس مذهبی با اشاره به فقیر بودن و عملکرد اقتصادی پیغمبر، استفاده بهینه از قدرت و ثروت را از خصایص آن حضرت دانست و افزود: ایشان با اموال حضرت خدیجه(س) به مسلمانان خدمت کرد و آنها را از گرسنگی نجات داد.

وی دفاع از توحید را از اهداف پیامبر اسلام عنوان کرد و ادامه داد: اسلام دین شمشیر است اما شمشیری که همیشه آماده دفاع از جان، مال، سرزمین مسلمانان و یا از توحید است.

مسؤول امور روحانیون سپاه قرچک با بیان اینکه پیامبر هیچ گونه درسی نخوانده بود، ابراز کرد: فرشتگان الهی از کودکی ایشان را همراهی می کردند، او تنها بود چرا که روح بلندی داشت و هیچ کس را یارای همراهی با او را نداشت، افق فکری و احساسات روحی و معنوی بالای او که با هیچکس از مردم زمانش سنخیت نداشت.

وی با بیان اینکه محمد مصطفی(ع) آرامش و آسایش خود را در نماز می یافت در تشریح روش و سبک زندگی پیغمبر اسلام، مطرح کرد: ایشان اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد، کسی را بر لغزش و خطای در سخن مؤاخذه نمی کرد، هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد، هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید، بیشتر از همه صله رحم بجا می آورد، به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد، هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج 15 خرداد اضافه کرد: پیامبر خدا(ص) با همه مبادرت بر سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت، وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید، وقتی با دست اشاره می کرد نه با چشم، هرگاه با کسی هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد، هرگز نعمتی را مذمت نمی کرد، اندک نعمت خدا را بزرگ می شمرد، موقع غذا هر چه حاضر می کردند میل می فرمود.

 

حجت الاسلام عبدالله پور در پایان اظهار داشت: حضرت خاتم النبیین(ص) اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می کرد: بخشی برای خودش و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می کرد، بخشی برای کمک به کارهای منزل وبخشی را هم به استراحت و عبادت اختصاص می داد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات