امام جمعه پلدختر گفت: برقراری وحدت در میان مسلمان تنها راه رهایی قدس شریف از چنگال آمریکا، صهیونیسم و جنایتکاران است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۴۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری از بسیج لرستان، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر، اقدام اخیر ترامپ را محکوم کرد و اظهار داشت: وحدت موضوعی مهم و حیاتی که مسلمانان باید آن را درک کنند زیرا هدف آمریکا و دشمنان ایجاد تفرقه بین مسلمانان برای جولان رژیم صهیونیستی است.

وی به اقدام ترامپ اشاره کرد و افزود: وظیفه تک تک مسلمانان جهان است که با حمایت از قدس شریف انزجار خود را از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کنند.

امام جمعه پلدختر با بیان این که وظیفه مسلمانان به ویژه مسئولان و سران کشورهای اسلامی ایستادگی در برابر یاوه گویی‌ها و زیاده خواهی‌های استکبار است، گفت: سران کشورهای عربی باید اگر ادعای مسلمانی می‌کنند و عرق دینی دارند در مقابل این تصمیم رئیس جمهور آمریکا اعلام موضع کنند.

وی با بیان این که اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشات گرفته از عجز و ناتوانی سران عرب در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی است، افزود: سران بی‌خاصیت عرب تا کی می خواهند به این ذلت و خواری تن دهند مگر خود را پیرو دین خدا نمی‌دانند پس چرا نسبت به امور مسلمانان بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام سوری به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 63 به فرمان امام اشاره کرد و گفت : شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاترین و تاثیرگذارترین نهاد در عرصه های فرهنگی و سیاسی کشور است که آن طور که باید در عرصه فرهنگی نقش آفرینی نمی‌کند.

سوری افزود: شاید یکی از دلایل این موضوع دولت‌هایی است که سرکار می‌آیند و این نهاد را بیشتر درگیر مصوبات و موضوعات فرعی می‌کنند حال آن که باید برنامه‌های فرهنگی و علمی کشور را تامین و برای آن برنامه ارائه دهند.

امام جمعه پلدختر با بیان این که دولت‌ها وظیفه دارند در جهت ارتقا فرهنگ دفاع کنند گفت: سایر امور یک جامعه بر فرهنگ استوار است و دولت‌ها از نظر قانونی باید به فرهنگ عنایت داشته و هر جا لازم است برای آن هزینه کنند و افرادی را برای امور فرهنگی به گمارند که فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

وی به تحولات یمن اشاره کرد و افزود: یمن امروز یکی از کشورهای پرحادثه زمان ما است، صالح 33 سال با کودتا و به عنوان نخستین رئیس جمهور یمن حکومت کرد که فرزندان و برادران خود را در مسائل حکومتی گماشت و پس از برگزاری انتخاباتی پر حاشیه در چند مورد بمب گذاری جان سالم به در برد.

حجت الاسلام سوری گفت : چون قابل اطمینان و پیش‌بینی نبود و در قضییه حمله صدام به کویت از صدام حمایت کرد و یک میلیون نفر از مردم یمن را اخراج کرد و در جنگ اخیر به عربستان، آمریکا و اسرائیل پناه برد و به درک واصل شد.

سوری افزود : اقدام سخیف ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به خاطر حمایت برخی سران کشورهای اسلامی و سازش مقابل اسرائیل است.

امام جمعه پلدختر گفت: کشورهای عربی که ادعای مسلمانی و عرق دینی می‌کنند چرا نسبت به این اقدام رئیس جمهور آمریکا بی تفاوت هستند.

وی افزود: وظیفه هر مسلمان از جمله سران عربی اعلام موضع در مقابل این اقدام سخیف رئیس جمهور آمریکا است.

حجت الاسلام سوری خاطر نشان کرد: سران عرب اگر پیرو دین خدا هستند چرا ذلت و خواری را می‌پذیرند و نسبت به قدس و امور مسلمانان بی تفاوت هستند آنها وظیفه دارند انزجار خود را نسبت به استکبار اعلام کنند.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات