کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اگر دولت نسبت به دشمنی دشمن تردید داشته باشد عملا نمی‌توانیم در فضای مجازی موفق باشیم و در حال انفعال باقی خواهیم ماند.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۶۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
سعادتی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بعنوان ابزار موثر نفوذ دشمن بیان داشت: دشمن زمانی که در عرصه سخت افزاری نتوانست به اهداف خود دست یابد وارد عرصه نرم افزاری شد.

وی ابراز داشت: دشمن فضای مجازی را با توجه به کم هزینه بودن، جذابیت، تنوع و همه جانبه بودن بعنوان موثرترین ابزار نفوذ فرهنگی و اعتقادی خود انتخاب کرد بطوریکه با انعکاس موج انبوهی از پیام‌ها و اخبار‌ها بصورت گسترده و ایجاد شک و شبهه در فرهنگ و اعتقادات مردم رسوخ می‌کنند.

سعادتی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم جوانان را هدف قرار داده است، گفت: جوانان به دلیل حس کنجکاوی خود بیشترین آمار مخاطبین شبکه‌های اجتماعی هستند و دشمن از این سوء استفاده کرده و با ایجاد شائبه در حوزه فرهنگ و اعتقادات اقدام می‌کند و این امر سبب شده تا جوانان و بویژه دانشجویان در همه عرصه‌های دینی و اعتقادی سوالات زیادی در ذهن داشته باشند.

وی ابراز داشت: دشمن ما را در همه زمینه‌ها تحریم کرده است، ولی چرا در حوزه اینترنتی تحریم نشده ایم؟ آنان می‌خواهند از طریق فضای رسانه و ایجاد مترو پل فرهنگ انفعال را در جامعه ما ترویج دهند و با و فرهنگ ایرانی اسلامی را در فرهنگ خود هضم کند و این یعنی حمله بدون شلیک گلوله است.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص چگونگی تقابل با دشمن در فضای مجازی اشاره داشت: بالاترین بروکراسی کشور در شورای فضای مجازی اختصاص دارد، ولی باید دید که دولت نسبت به این فضا چه نگرشی دارد.

وی ادامه داد: شناخت دشمن و ابزار‌های دشمن اولین قدم در تقابل جنگ نرم است و پس از برداشتن این گام باید راهکار‌های ایجابی ارائه نمود که می‌توان به تولید نمونه‌های بومی و ایرانی در این عرصه که قابلیت رقابت را دارد اشاره کرد.
سعادتی تصریح کرد: باید دید که آیا مسئولین نفس دشمن را می‌شناسند و فضای مجازی را ابزار نفوذ دشمن می‌دانند و یا راهی برای تعامل.

وی در ادامه افزود: اگر دولت نسبت به دشمنی دشمن تردید داشته باشد عملا نمی‌توانیم در فضای مجازی موفق باشم و در حال انفعال باقی خواهیم ماند و هچ اتفاق خوبی در این فضا نخواهد افتاد.
 
کارشناس سیاسی در پایان تاکید کرد: اگر کار‌های فرهنگی و رسانه‌ای تاثیر گذار صورت گیرد می‌توان ار تاثیر اقدامات دشمن در جنگ نرم و نفوذ آنان به حوزه فرهنگی و اعتقادی تا حدی کاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها