گفتگوی بسیج با بانویی کارآفرین:

سرمایه ام کم بود ولی برای 14نفر کار ایجاد شد

یکی از بانوان کارآفرین تبریزی که تهیه غذاهای خانگی را یک سال پیش آغاز کرده است، گفت: هزینه اولیه من برای این کار پس انداز حداقلی و شخصی ام بود که الان برای چهارنفر مستقیم و 10نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۲۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

بهاره وحید باقرنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: علاوه بر سرمایه اولیه مهارت داشتن در زمینه غذا و مواد غذایی لازمه ورود به این حرفه است .

وی محدود بودن بودجه و سرمایه نخست و بازاریابی ماه های نخستین و نبود سرمایه گذار برای وسعت بخشیدن کار را از مشکلات این حرفه برشمرد.

باقرنیا در خصوص نوع پخت غذاهای خانگی نیز گفت: پخت غذاهای سنتی و مدرن اعم از پیش غذاها، غذاهای اصلی و دسرها از جمله غذاهایی که برای مشریان خود طبخ می کنیم و درآمد روزانه نیز بسته به نوع و تهداد سفارش ها متفاوت است.

وی آشپزی را نوعی هنر عنوان و بیان کرد: من علاقه زیادی به این هنر دارم چراکه هنر موجب آمیخته شدن مواد اولیه و خلق یک محصول می شود.

سرمایه ام کم بود ولی برای 14نفر کار ایجاد کردم

باقرنیا که بخشی از منزل شخصی اش را به این کار اختصاص داده است، اضافه کرد: با وجود مشکل جا با توجه به علاقه و مهارتی که در این زمینه در وجودم حس کردم کارم را در این زمینه آغاز کردم چراکه می توانستم با این کار هرچند کوچک دست چند نفر دیگر را بگیرم تا بتوانند کار کنند.

وی از علاقه مندان به این حرفه خواست ضمن توکل به خدا، پیش از آغاز مطالعه اولیه ای داشته باشند که روند و مهارت کافی برای این حرفه را داشته باشند و با اولین بحران در حرفه به قولی شانه خالی نکنند.

سرمایه ام کم بود ولی برای 14نفر کار ایجاد کردم

باقرنیا همچنین در خصوص تهیه مواد اولیه کارگاه خانگی خود نیز گفت: تلاش می کنم مواد اولیه را تازه و ارگانیک انتخاب کنم و به همین منظور شده حتی برای مواد غذایی مورد پذیرشم فواصل طولانی را طی کرده ام.

این بانوی کارآفرین نیز از مسئولان خواستار همکاری و حمایت لازم برای کمک به کارآفرینان در این زمینه شد تا حرفه خودشان را گسترش داده و برای افراد دیگر نیز اشتغال زایی کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار