خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

ورزش‌های بومی محلی نماد هویت ملّی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، گفت: ورزش های بومی-محلی نماد هویت ملی است و هر چه این هویت تقویت شود، استعداد جوانان نیز بارورتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۴۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ جشنواره فرهنگی ورزشی خواهران بسیج کشور، با عنوان «همایش اقتدار» از روز چهارشنبه تا شامگاه پنجشنبه، به میزبانی شهر شهیدپرور درچه از توابع خمینی شهر اصفهان، برگزار شد.

* ورزش های بومی محلی نماد هویت ملی ما است/ نشاط و شادابی و ورزشکار بودن از شاخصه های استحکام درونی است

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در حاشیه این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این برنامه دومین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی خواهران بسیج کشور است که در شهر درچه با حضور  500 ورزشکار از سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تیم های جوان، با نشاط و قوی شرکت کردند، افزود: مسابقات با حمایت و استقبال مسئولان استان اصفهان انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: ادامه و تقویت روند برگزاری چنین مسابقاتی می تواند احیاگر ورزش هایی باشد که برای کشور ما بسیار مهم و حیاتی هستند چرا که برخی ورزش ها نظیر ورزش های بومی محلی در واقع فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور را تقویت می کند.

وی ادامه داد: ورزش های بومی محلی نماد هویت ملی ما است و هر چه این هویت تقویت شود استعداد جوانان نیز بارورتر خواهد شد و ما می توانیم به عنوان کشوری که دارای موقعیت بسیار استراتژیکی است در منطقه عمل کنیم چرا که استحکام درونی بسیار مهم است و یکی از شاخصه های این استحکام نشاط و شادابی و ورزشکار بودن جوانان است.

وی با تاکید بر لزوم ورزش کردن جوانان گفت: رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر ورزش کردن جوانان برای افزایش استحکام درونی کشور تاکید کرده اند تا جایی که جوانان را به تحصیل تهذیب و ورزش سفارش کرده اند.

* ورزش ها نباید مغایرتی با سلامت زنان داشته باشد

اصلانی در خصوص ورزش هایی که می تواند در شان زن مسلمان ایرانی باشد، ابراز کرد: ورزش بانوان امروز جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کرده و ورزشکاران ما توانسته اند با حجاب اسلامی در سکوهای جهانی بدرخشند اما باید در نظر داشت ورزش ها باید مغایرتی با سلامت زنان نداشته باشد.

وی ادامه داد: برخی از رشته های ورزشی از منظر کارشناسی ممکن است سلامت خانم ها را به مخاطره بیندازد که باید از ورزش بانوان جدا شود و در عوض ورزش هایی که شان بانوان را حفظ می کند انجام شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: توجه به ورزش همگانی و سلامت بانوان بسیار مهم است چرا که دختران ما مادران آینده هستند و مادران پرورش دهنده نسل آینده و باید به سلامت دختران و زنان کشور توجه ویژه ای شود.

* مسئولان به جای شعارهای ژورنالیستی و فمینیستی به ورزش بانوان بپردازند

وی با بیان اینکه مسئولان به جای شعارهای ژورنالیستی و فمینیستی بهتر است به بحث ورزش بانوان بپردازند، گفت: بسیج در سراسر کشور توانسته باشگاه ها و اماکن ورزشی امن برای بانوان ایجاد کند که خود باعث افتخار است و مسئولان هم باید توجه کنند که سلامت بانوان از طریق ورزش مورد توجه قرار گیرد.

* فتوای آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر حرمت ورود بانوان به ورزشگاه ها فصل الخطاب است

اصلانی در خصوص مسئله ورود بانوان به ورزشگاه ها بیان کرد: اساسا ورود به ورزشگاه ها درخواست عموم زنان ما نیست، زنان ما محیط های امنی را برای ورزش کردن و سلامت نیاز دارند که باید به آن مسئله پرداخته شود مانند افتتاح ورزشگاه های مختلف، اجرای برنامه هایی با هدف ورزش همگانی و ورزش قهرمانی که بسیار مورد اهمیت هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فتوای مراجع تقلید در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها خاطر نشان کرد: با همه این تفاسیر آیت الله مکارم شیرازی فتوا دادند که ورود بانوان به ورزشگاه ها حرام بوده و این فصل الخطاب است و با وجود این فتوا انتظار می رود که دیگر به این مسئله توسط بانوان  در دولت پرداخته نشود.

ارسال نظرات