مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر در کردستان تاسیس می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از افتتاح اولین تماشاخانه خصوصی تئاتر در سقز همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۸۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: کردستان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف و گونه‌های هنری دارد که یکی از مهمترین آن‌ها هنر نمایش است.

وی با بیان اینکه استفاده از بخش خصوصی در کنار بخش دولتی راه را برای پیشرفت هموار می‌کند، ادامه داد: یکی از راه‌های رسیدن به توسعه، غیردولتی کردن عرصه‌ها و سپردن آن به دست کسانی است که اهل فن هستند.

قلعه شاخانی با اشاره به بازدید از این مکان هنری اذعان کرد: پس از بازدید از موقعیت، موافقتنامه اصولی این تماشاخانه صادر و در آغاز چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر کردی به اداره تابعه در شهرستان سقز جهت صدور پروانه فعالیت آن ابلاغ خواهد شد.

وی لزوم تشویق سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر را با توجه به پایین بودن سرانه فضای فرهنگی استان اولویتی حیاتی دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تاسیس اولین تماشاخانه خصوصی تئآتر در شهرستان سقز خبر داد و افزود: این تماشاخانه به همت ادریس دلارامی هنرمند جوان تئاتر سقز و با نام تماشاخانه دکتر قطب الدین صادقی تاسیس شده است که همزمان با آغاز چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز توافقنامه اجرایی شدن آن صادر می‌شود.

این تماشاخانه در فضایی به مساحت ٢٤٠ متر و با ظرفیت ٨٠ تماشاگر، دارای مکانی به عنوان دفتر و فضایی برای انتظار تماشاگران و کتابخانه است که علاوه برتمرین گروه‌های نمایشی، برای نمایش‌های پلاتویی و کوچک بسیار مناسب است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار