مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، هنرمندان و جمعی از مسئولان شهرستان بانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۹۴۹۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حمیدرضا خوشبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه در این مراسم اظهار کرد: لازم است بعد از گذشت یک دهه از برگزاری جشنواره کشوری داستان بانه، باید به سمت بین المللی شدن این جشنواره برویم.

قائم مقام دبیر یازدهمین جشنواره داستان بانه بیان کرد: یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به ۲ زبان فارسی و کوردی در بخش داستان، داستان کودکان، نوجوانان و وتار از ۲۱ تا ۲۳ آذر جاری در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لازمه بین المللی شدن جشنواره افتتاح دبیرخانه دایمی جشنواره داستان نویسی در این شهرستان است، ادامه داد: امیدواریم با نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوازدهمین دوره جشنواره بانه با حضور داستان نویسان دیگر کشور‌ها برگزار شود.

خوشبخت، با بیان اینکه یک هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، خاطر نشان کرد: از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیأت داوران ۶۰ داستان به بخش نهایی جشنواره معرفی شده است که شامل ۳۰ داستان فارسی و ۳۰ داستان به زبان کردی است و در بخش کودکان نیز ۶ داستان به زبان فارسی کردی قرائت می‌شود.

فرماندار شهرستان بانه، نیز در ادامه ضمن تبریک به هنرمندان، ادیبان و اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، برگزاری جشنواره کشوری داستان به میزبانی بانه را یک برند فرهنگی برای مردم بانه دانست.

محمد فلاحی خاطر نشان کرد: لازم است تولیدات فرهنگی این شهرستان در کنار برند تجاری بودن بانه به همگان معرفی و صادر شود.

در ادامه این مراسم پوستر یازدهمین جشنواره کشوری داستان بانه با حضور فرماندار این شهرستان و تعدادی ازهنرمندان و مسئولین پرده برداری شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات