راهپیمایی ضد امریکایی مقدمه ای برای انسجام مسلمانان

طبرسی گفت: مسلمانان باید به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند، قدس خط قرمز مسلمانان است و نباید مورد تعدی قرار گیرد و همه باید به پا خیزیم، این راهپیمایی یک مقدمه است باید راهپیمایی منسجم‌تر برگزار شود.
کد خبر: ۸۹۵۹۵۰۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان مازندران، اظهار کرد: مسلمانان از دوستی با یهودیان و نصاری نهی شدند به دلیل اینکه آنها در دلشان مرضی است که نسبت به منویات اسلام به شدت زاویه دارند.

وی با اعلام اینکه آیا می‌شود با آمریکا و ایادی آن در زیر یک پرچم قرار گرفت، تصریح کرد: آنها مخالف اسلام و مسلمانان هستند، در حال حاضر برخی از کشورهای اسلامی در دوستی با آمریکا و ایادی آنها به دلیل حفظ منافع خودشان باز کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: ترس از آمریکا در اوایل دوران دفاع مقدس هم در بین برخی افراد فریب‌خورده و ترسو وجود داشت، آنها به دلیل اینکه در دلشان مرض بود از آمریکا می‌ترسیدند.

این مسؤول اضافه کرد: دل مریض برای دوستی با دشمنان اسلام به دنبال تقویت با آمریکا است و این روند از گذشته تا حال وجود داشت.

طبرسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم برخی از کشورهای به اصطلاح مسلمان در دوستی با آمریکا مسابقه گذاشتند، امری که پیامبر به شدت آنها را نهی کرد.

وی بیان کرد: این کشورها به اسم خودشان را پیرو پیامبر می‌دانند ولی در عمل در جهت خلاف اقدامات پیامبر حرکت می‌کنند، شعار پیامبر گردهم آمدن مسلمانان و انسان‌ها زیر پرچم اسلام بود ولی در حال حاضر برخی از مسلمانان زیر پرچم کفر قرار گرفتند.

امام جمعه ساری یادآور شد: عقیده پیامبر این بود که مردم در زیر پرچم اسلام باید وحدت داشته باشند، از نظر سیاسی یهود، نصاری، کفر و شرک را نمی‌پذیرفت و آنها با پیامبر در تعارض بودند.

این مسؤول با اشاره به اقدامات ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، بیان کرد: این اقدام جسارت به قبله نخست مسلمانان جهان است و همه باید مسلمانان در اعتراض به آمریکا به پاخیزند.

طبرسی اضافه کرد: ترامپ این توطئه شیطانی را انجام داد تا کنفرانس اسلامی را زیر سؤال ببرد، اگر قبله نخست را از دست بدهیم آنها زمینه تحقق نیل تا فرات را فراهم می‌کنند.

وی خطاب به مسلمانان جهان، بیان کرد: از سران شما بخاری بلند نمی‌شود، تعدادی از آنها مرگ موش خوردند، شما خودتان باید به پا خیزید و نسبت به اقدام آمریکا اعلام انزجار کنید.

امام جمعه ساری اظهار کرد: این اقدام آینده خطرناکی دارد، سران کشورهای اسلامی بدانند نتیجه که دوستی با آمریکا عاقبت صدام، شاه، حسنی مبارک، عبدالله صالح و قذافی را برای آنها رقم می‌زند.

این مسؤول تصریح کرد: آمریکا در ایجاد جنگ بین بحرین و عربستان زمینه فروش سلاح خویش را فراهم کرده است و با جنگ افروزی در منطقه خاورمیانه به دنبال کسب منافع خویش است.

طبرسی یادآور شد: آنها با ایجاد ناامنی در منطقه به دنبال ایجاد امنیت برای رژیم اشغالگر قدس هستند.

وی ادامه داد: مسلمانان وظیفه بسیار خطیری در این حوزه دارند، آنها به دنبال بی‌هویت کردن ما هستند، قدس قبله نخستین مسلمانان است، نباید نسبت به این اقدام بی‌تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: نباید اجازه دهیم که دشمنان این خیانت بزرگ را در حق مسلمانان انجام دهند، باید حیثیت مسلمانان را حفظ کنیم و راه آن ایستادگی و وحدت در برابر دشمنان اسلام است.

این مسؤول اضافه کرد: بدون شک مسلمان نسبت به این امر بی‌تفاوت نیستند، مردم فلسطین باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند تا تحت سیطره گسترده آمریکا و رژیم اشغالگر قدس قرار نگیرند.

طبرسی گفت: مسلمانان باید به صورت عملیاتی ورود پیدا کنند، قدس خط قرمز مسلمانان است و نباید مورد تعدی قرار گیرد و همه باید به پا خیزیم، این راهپیمایی یک مقدمه است باید راهپیمایی منسجم‌تر برگزار شود.

وی بیان کرد: برخی از عقلا ترامپ را از این اقدام نهی کردند، آنها هشدار دادند که این اقدام باعث درگیری در خاورمیانه می‌شود، مسلمانان اجازه نمی‌دهند تا هویت آنها مورد تعدی قرار گیرد، جهان اسلام امروز در یک امتحان بزرگی قرار دارد که باید خودش را بار دیگر نشان دهد.

امام جمعه ساری بیان کرد: مسلمانان باید اقتدار خویش را به خوبی نشان دهند، اگر نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم، مکه و مدینه هم از دست می‌رود، قساوت قلب دشمنان اسلام بسیار زیادی است، امروز روز سرنوشت‌ساز برای مسلمانان است و اجازه ندهیم این توطئه شیطانی عملیاتی شود.

این مسؤول در ارتباط با خدمات بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر، بیان کرد: این نهادها کمک‌های زیادی به افراد آسیب‌دیده انجام می‌دهند، باید خدا را شکر کنیم که این نهادها در نظام اسلامی فعالیت می‌کند، در حال حاضر مشکلات اقتصادی برای مردم آزار دهنده است که این نهادها تلاش دارند میزان آسیب‌ها را کاهش دهند.

طبرسی خواستار تداوم حمایت از مردم استان کرمانشاه شد و گفت: شور و حال کمک به مردم این منطقه تا رسیدن به نقطه مطلوب زندگی باید تداوم داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار