مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: بسیج دانشجویی در تمام عرصه ها سعی بر پشتیبانی دولت ها داشته است؛ نمونه آن حضور جهادی جوانان انقلابی است که به کرمانشاه رفتند و به یاری مردم و دولت شتافتند.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۶۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، محمدمهدی نبوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گفت: اصل و ماهیت روز دانشجو، مربوط به شهادت چند تن از دانشجویان در اعتراض به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا است که سبب شد تا این روز به نام روز دانشجو نام گذاری شود.

نبوی دانشجو را با بصیرت و شخصیتی دانست که شرایط را درک می‌کند و اذعان داشت: آیا حق است افرادی این روز را تحریف کنند و جریان و بدنه دانشجو را از مطالبه گری دور کنند و دانشگاه و دانشجو را سیاست زده کنند؟

وی ادامه داد: حضرت آقا می‌فرمایند دانشجو باید مطالبه گر باشد؛ چرا بعضی ها از مطالبه دانشجو نگران هستند؟ مطالبه ما مگر چگونه است؟ مطالبه ما همان مطالبه به حق مردم است؛ مطالبه ما مشکلات مردم سیستان همچون اشتغال، حق آبه، ریزگردها، بازارچه‌های مرزی، منطقه آزاد صنعتی و گازرسانی به زابل است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ضمن دعوت از مسئولین برای پاسخگویی به دانشجویان، وظیفه بسیج دانشجویی را مطالبه گری خواند و گفت: با نهایت ادب و احترام مسئولین را به جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان دعوت می‌کنیم؛ بعضی مسئولین از این جلسات نگران بوده و می‌ترسند؛ تا کنون فقط یک مسئول در دانشگاه زابل حاضر شده است تا با فرهیختگان دانشگاهی صحبت و از عملکرد خود دفاع کند اما همه مسئولین رابطه خود را با این قشر جامعه تقویت کنند.

وی با تأکید بر اینکه برخی به نام دانشجو و به کام مسئولین، بدنبال ایجاد تشکل های یکبار مصرف و پوچ در دانشگاهها هستند خاطرنشان کرد: بعضی از افراد معلوم الحال به دنبال ایجاد تقابل و استفاده ابزاری از تشکل های یکبار مصرف و خودساخته در دانشگاه ها هستند؛ از جمله آن می‌توان به مراسم روز دانشجوی امسال که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اشاره کرد.

نبوی با بیان اینکه نشست رییس جمهور با دانشجویان جلسه ای کاملا مهندسی شده و نمایشی بود افزود: در این جلسه فقط ۳0 درصد ظرفیت را به دانشجویان اختصاص دادند؛ جلسه ای که اساسا ماهیت آن باید مطالبه گری باشد نه تعریف و تمجید؛ علت نام گذاری این روز که شهادت چند دانشجو بخاطر ایستادگی در برابر استکبار بود از یاد رفته است؟

وی ابراز داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در این جلسه، تشکل ها را به دو دسته مخالف دولت و موافق دولت تقسیم و اعلام کردند؛ از اعماق وجود متأسفم برای کسی که بسیج دانشجویی را مخالف دولت و تشکل یکبار مصرف و جیره خوار را موافق دولت دانسته است؛ از اقدام انقلابی و به موقع بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان متشکرم که با عدم پذیرش سخنرانی به عنوان مخالف، نشان دادند بسیج دانشجویی هیچگاه و هیچ زمان مخالف دولت نبوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل با انتقاد از طراحان نشست رییس جمهور با دانشجویان تصریح کرد: آقایان مسئول و برنامه‌ریز! شما تفاوت نقد و مخالفت را نمی‌دانید؟! بسیج دانشجویی هم زبان نقد و هم تشکر و قدردانی دارد؛ مسئولین محترم شما درست و کارآمد عمل کنید، آنوقت ببینید بسیج دانشجویی زبان تشکر هم دارد؛ البته تشکر مشروط به عملکرد صحیح است.

وی با اشاره به حضور جوانان انقلابی در صحنه‌های مختلفِ کمک به دولت ادامه داد: بسیج دانشجویی در تمام عرصه ها سعی بر پشتیبانی دولت ها داشته است؛ نمونه آن حضور جهادی جوانان انقلابی است که به کرمانشاه رفتند و به یاری مردم و دولت شتافتند؛ همین دانشجویان و جوانان انقلابی بودند که در سوریه حضور پیدا کردند و حججی ها را آفریدند و در شکست داعش تابع فرمان فرمانده کل قوا و سردار سلیمانی بودند؛ همین دانشجویان انقلابی بودند که همیشه سعی کردند راه برون رفت از مشکلات کشور را نه با حرف بلکه با عمل و البته دقیق و علمی به دولت ها نشان بدهند؛ ما هیچگاه خودمان را مخالف دولت نمی‌دانیم و پشتیبان دولت هستیم.

نبوی در ادامه به سفر رییس جمهور به زابل اشاره کرد و اظهار داشت: هفته گذشته رئیس جمهور به منطقه سیستان و زابل تشریف آوردند. سفری دیر اما امیدبخش برای مردم. حضورشان اگرچه دارای حاشیه هایی بود اما دارای نکات مثبتی هم بود؛ اولین نکته مثبت حضور ایشان این بود که وعده جدیدی ندادند و دل مردم صبور سیستان را به وعده جدید امیدوار نکردند و تصمیم گرفتند همان وعده های گذشته را که انقضای زمان اجرایش رسیده تمدید کنند.

وی بیان کرد: نکته مثبت بعدی این سفر، شست و شوی خیابان ها، گل کاری بلوارها و لکه گیری آسفالت هایی بود که به مسیر حضور رییس جمهور از فرودگاه تا ورزشگاه منتهی می‌شد؛ البته انشاالله تمام اینکار ها نه برای حضور رئیس جمهور ،بلکه برای رضای خدا و مردم بوده باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: اخیرا رییس جمهور نادان آمریکا سفارت آمریکا را از تلاویو به قدس انتقال داد؛ فکر نکنند با این کار تلاویو و حیفا را امن کرده اند؛ به گفته مقام معظم رهبری اسرائیل کمتر از ۲۵ سال اینده از بین خواهد رفت و حیفا و تلاویو نابود خواهند شد؛ البته اقدامات انجام شده انها فرار رو به جلو است. به شور جوانان فلسطینی اقدام شان منتهی می‌شود و مبارزه جوانان انقلابی را قوی تر و قدرتمند تر خواهد کرد.

ارسال نظرات