خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیش از 140 میلیون تومان تسهیلات به افراد متقاضی در راستای شیره انگور، زعفران، پرورش دام و گیاهان دارویی درشهرستان ملایر ارائه شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۶۸
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

واگذاری 140 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در ملایر/ فعالیت 1442 نفر روز در اردوهای جهادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، علی سیاوشی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته وحدت با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی در سال جاری از افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی خبر داد و اظهار داشت: اعتلای بسیج که امسال در برنامه‌های بسیج وارد شده است برنامه های گوناگونی دارد که یکی از شاخص‌ترین آنها ساماندهی گروه‌های جهادی است.

وی افزود: در این راستا یک شورای جهادی در شهرستان تشکیل شده که اعضای آن را کل حوزه‌ها و پایگاه‌ها و مسئولین گروه‌های جهادی تشکیل می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه یکی دیگر ازبرنامه‌ها راه‌اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی در مساجد است، گفت: نقاط راه‌اندازی این صندوق‌ها مشخص شده و تسهیل گران آن در حال گذراندن دوره‌های پایانی هستند.

وی ادامه داد: این صندوق‌ها برای مردم با مردم و توسط مردم است، چهار صندوق شهری و چهار صندوق روستایی مشخص شده است.

سیاوشی با بیان اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیجیان در راستای اشتغالزایی و مردم‌داری در هشت نقطه راه‌اندازی شده است، افزود: یکی از صندوق‌ها در حوزه علی ابن ابیطالب(ع) و در مسجد سیدالشهدا(ع)، مسجد ولی عصر(عج) میدان طالقانی، مسجد دوطفلان مسلم میدان کشاورز و مسجد انصارالحسین(ع) در بلوار ولیعصر(عج) مساجدی هستند که در شهر فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی نیز به همین ترتیب است، گفت: نقاط صندوق‌های روستایی نیز در مساجد روستایی نامیله، روستای پیروز، روستای پیهان و روستای بیجن‌آباد است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به بحث اردوهای جهادی اظهار داشت: در ساماندهی گروه‌های جهادی از پراکندگی آن کاسته خواهد شد و یک منطقه به عنوان اولویت انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه منطقه اولویت ما در گروه‌های جهادی 16 متری دوم پایگاه شهید چمران است، ادامه داد: یک گروه جهادی مستقر نیز در منطقه‌ برای اجرای طرح کرامت، جمعیت و منطقه محروم مستقر است.

سیاوشی گفت: گروه‌های جهادی دیگر باید با گروه جهادی مستقر هماهنگ کنند، تا از پراکندگی گروه‌های جهادی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: ما با ادارات دیگر که می‌توانند در بحث محرومیت زدایی کمک کنند یک‌سری نقاط و خانوارهای محروم را برای خدمات‌رسانی شناسایی کرده‌ایم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با اشاره به هدف بسیج سازندگی از این طرح بیان کرد: بسیج سازندگی می خواهد تا سه سال در این منطقه فعالیت کند و آن منطقه را به عنوان منطقه اولویت انتخاب کردیم و تمام اردوهای جهادی را در آن منطقه متمرکز کرده‌ایم.

وی با ارائه گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 442 نفر روز در اردوهای جهادی شرکت کردند که از این تعداد 782 نفر روز در قالب اردوهای یک روزه جهادی شامل 61 گروه بوده است.

سیاوشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این گروه‌ها عنوان کرد: این گروه‌ها بیشتر در بحث عمرانی مرمت مساجد و پایگاه‌ها و مرمت خانه افراد مستمند و کارهای خدماتی و فرهنگی شامل دیوارنویسی و زیباسازی، برداشت محصول، وجین کردن، پاکسازی محیط، اسپار کردن باغات انگور در مناطق محروم شهر و روستا بوده است.

وی با بیان اینکه 257 نفر روز شامل 24 گروه نیز در قالب اردوی جهادی 3 روزه کار کرده‌اند، افزود: حدود 378 نفر روز در قالب اردوی 7 روزه شامل 26 گروه در مناطق محروم فعالیت داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر تصریح کرد: بیش از 22 گروه جهادی دیگر نیز در قالب اردوهای یک، سه و هفت روزه در حال حاضر اردوهای خود را به پایان رسانده‌اند که 98 نفر یک روزه، 68 نفر روز 3 روزه و 210 نفر در قالب اردوهای 7 روزه فعالیت کرده‌اند.

وی با اشاره به اردوهای هجرت 10 روزه دانش‌آموزی گفت: فعالیت این دانش‌آموزان بسیجی از اوایل تیر ماه آغاز شده بود که بیش از 125 نفر روز در قالب 21 گروه به فعالیت پرداختند.

سیاوشی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در بسیج سازندگی ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 350 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده و در پایان دوره گواهی معتبر دریافت کرده‌اند.

وی در بحث پرداخت تسهیلات افزود: در این راستا و در بحث اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بیش از 140 میلیون تومان تسهیلات به افراد متقاضی در راستای شیره انگور، زعفران، پرورش دام و گیاهان دارویی ارائه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات