عضو هیئت مدیره کارخانه با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های حلقه های صالحین در کارخانه بهپاک گفت: با اجرایی شدن این طرح‌ها حدود 40 درصد در مصرف انرژی این کارخانه صرفه جویی شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۶۶۹
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

اجرایی کردن طرح‌های صالحین در صرفه جویی مصرف انرژیبه گزارشبسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج،  قدرت رجبی عضو هیات مدیره شرکت با اشاره به اقدامات بسیج در این کارخانه اظهار داشت: ما در پایگاه شهید فکوری حلقه صالحین داریم که شاید در پایگاه‌های شهرستان‌ها چنین آماری از حلقات صالحین بی سابقه باشد چرا که  بیشتر مباحث ما در این حلقات و کارگروه‌ها مباحث فرهنگی است و بیشتر سعیمان بر این است که این بحث‌ها محوریت تولید، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری تولید باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه ها  با اجرایی کردن طرح‌های حلقات صالحین در زمینه صرفه جویی در مصرف برق و انرژی در سطح استان اول شد، افزود: یکی از مهمترین طرح‌های ما در حلقات صالحین استانی ما بهینه سازی مصرف انرژی در سطح کارخانه بود که خوشبختانه با اقدامات اساسی و موثر مدیر کارخانه با همکاری بسیج توانستیم در سطح استان از سوی اداره برق استان مازندران به عنوان شرکت نمونه و برتر انتخاب شدیم.

فرمانده پایگاه و مدیر نیروی انسانی کارخانه بهپاک با عنوان اینکه توانستیم مصرف انرژی را در کارخانه بهپاک بهینه سازی کنیم، افزود: با اجرایی کردن طرح بهینه سازی در این کارخانه چیزی حدود 40 درصد صرفه جویی در بخش مصرف برق و انرژی داشتیم.

 رجبی با توجه به این موضوع که مجبور هستیم بخشی از مواد اولیه خود را از طریق واردات تامین کنیم، بیان داشت: از آنجا که گسترده ترین زمینه فعالیت ما مربوط به روغنکشی از دانه‌های روغنی می‌باشد و کشور ما در حوزه تولید این نوع دانه‌ها تا حدودی وابسته به سایر کشورهاست از این رو ما مجبور هستیم بخش زیادی از مواد اولیه خود را از سایر کشورها تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف کارخانه در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تعیین شده است، اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌ها هستند که با واردات روغن و کنجاله تنها به فکر سود بیشتر برای خود هستند اما ما در کارخانه بهپاک با واردات دانه‌های روغنی باعث ایجاد اشتغال برای 480 نفر از جوانان به صورت مستقیم و ایجاد ارزش افزوده شده ایم.

مدیر نیروی انسانی کارخانه با انتقاد از واردات بی رویه کالا و ضربه ای که این واردات به این نوع صنایع وارد می‌کند، عنوان کرد: بارها شده که تولیدات ما به مرحله نهایی رسیده و آماده فروش شده اما واردات بی هنگام و بدموقع کنجاله و یا روغن باعث می‌شود تا تولیدات ما روی دست ما بماند اما با این وجود ما بازهم ننشسته ایم و خوشبختانه با به دست آوردن بازارهای صادراتی کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان و بسیاری دیگر از کشورهای همسایه بخش زیادی از محصولات خود را به این کشورها صادر میکنیم.

 

ارسال نظرات