نمایشگاه هنری غرب مازندران در سلمان شهر برگزار شد

نمایشگاه آثار هنرمندان غرب مازندران به مدت یک هفته در نگارخانه آسوریک واقع در سلمان‌شهر خیابان شهید بهشتی(دریاگوشه سابق) میدان معلم ساختمان ملل برای بازدید عموم دایر است.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۲۷
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، با حضور اساتید، دوستداران آثار هنری و هنرمندان و هنرجویان غرب استان در سلمان‌شهر نمایشگاه گروهی هشت نگارگر در سبک‌های مختلف هنری برپا و مورد استقبال هنردوستان قرار گرفت که همراه با اجرای موسیقی توسط گروه هنری ناتریک بود.

مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد رشته نگارگری در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه به بیان مشکلات حوزه هنر و هنرمندان پرداخت و گفت: امیدواریم تا خود هنرمندان با تشکیل هسته‌های متمرکز هنری و تاسیس گروه‌های هماهنگ و ارتباط و مشورت در بخش اقتصاد هنر و تبلیغ کارهای هنری با استفاده از ابراز رسانه و امکانات روز بیش از هر زمان خانواده‌ها را با ظرفیت‌ها و فرصت‌های نهفته آشنا کنند.

نیما اسکندر با بیان اینکه از نگاه سنتی و مرسوم به این بخش از هنر پرهیز شود، خاطرنشان کرد: هنرمندان در کنار پرداختن به رشته‌های هنری باید از این فرصت‌ها در بخش اقتصادی نیز بهره‌مند شوند چرا که اگر هنرمند از هنری که در آن اشتعال دارد درآمد کسب کند شاهد تداوم خلق آثار هنری فاخر خواهیم بود.

مدیر مؤسسه نگارخانه آسوریک نیز در حاشیه برگزاری این همایش و افتتاح نمایشگاه یاد شده گفت: این نمایشگاه با طرح یک سؤال که لحظه الهام چگونه در یک هنرمند شکل می‌گیرد تا یک اثر هنری خلق شود و این مساله به نوع نگرش و دیدگاه اجتماعی هنرمند با توجه به تربیت و آموزه‌های علمی و اعتقادی او بستگی دارد که به‌صورت ایده در بیان دیدگاه هنرمند با خلق اثر بروز می‌کند.

سمانه موسوی افزود: در خلق یک اثر هنری و اینکه هنرمند در چه مرتبه‌ای از خلق و ارائه آثار قرار دارد و یا او به چه درجه و جایگاهی رسیده است به نظر منتقدان و مخاطبان آن بستگی دارد اما آنچه برای ما در این نگارخانه حائز اهمیت است آن است که هنرمند با هر گرایش و دیدگاه با نقطه نظر انسانی و تعالی‌نگر در شرایط مطلوب بتواند آثار خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهد و با این رویکرد نگارخانه آسوریک با بیانیه‌ای با همین نگاه در ابتدای فعالیت خود و به کمک اساتید منطقه که بر ما منت نهادند این نمایشگاه را برپا کردیم و امیدواریم در این راه بتوانیم موفق نیز عمل کنیم.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با ارائه مجموعه آثاری از اساتید هنرمند و اهل سبک و فن غرب استان از استادان محرم‌علی پاشازانوسی، حسین طوسی، اردوان منظم، محمدمهدی میرصادقی، حجت عیسی‌پور، محمد اسماعیلی در سبک‌های اکسپرسیونیسم، امپرسیون و تکنیک‌های رنگ روغن، ترکیب مواد، آب مرکب و اکریلیک ارائه شده است که این اساتید از شهرستان‌های تنکابن، رامسر، نوشهر، چالوس در این نمایشگاه حضور دارند.

 این نمایشگاه به مدت یک هفته در نگارخانه آسوریک واقع در سلمان‌شهر خیابان شهید بهشتی(دریاگوشه سابق) میدان معلم ساختمان ملل برای بازدید عموم دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها