خبرهای داغ:
امام جمعه شهر محمود آباد نمومه گفت: ما هر چه داریم از برکت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، در مراسمات عزا و جشن ها که متعلق به این عزیزان است باید برنامه ریزی شود و به خوبی این مناسبت ها گرامی داشته شود.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۴۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

حجت الاسلام رشوندی امام جمعه شهر محمود آباد نمونه درخطبه اول این هفته نماز جمعه پس از توصیه خود و همگان به تقوای الهی و پرهیز از گناه پیرامون موضوع «رابطه ایمان با علم و عقل» اذعان کرد: شهید مطهری می فرماید: امروز دیگر اندیشمندی یافت نمیشود که نیاز انسان رابه نوعی ایمان، ولو ایمان غیرمذهبی(که به هرحال امری ماورای علم است) انکار کند .
برتراندراسل فیلسوف وجامعه شناس انگلیسی، با آنکه گرایش های مادی دارد اعتراف میکند : «کاری که منظورآن فقط درآمد باشد، نتیجه مفیدی به بار نخواهد آورد. برای چنین نتیجه ای باید کاری پیشه کرد که درآن؛ ایمان به یک فرد، به یک مردم وبه یک غایت نهفته باشد.»
وی اذعان کرد: رابطه میان ایمان وعقل: عقل، نیروی سنجش بسیار کارآمدی دروجود آدمی است که اگر از آن بطور صحیح استفاده شود و به هوا و هوس آلوده نشود و در معرض تعصّب، عناد و لجاجت قرار نگیرد ؛ انسان را به سوی سعادت رهنمون می شود. قرآن کریم کسی را که اندیشه نمیکند، چشم وگوش و فکرخود را میبندد ؛ بدترین موجودات معرفی میکند.
سوره انفال آیه 22: «إنَّ شَّرَ الدَّوّابَّ عِندَاللهِ الصُّمُّ البُکمُ الَّذینَ لا یَعقِلونَ» امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه یکی از فلسفه های اصلی بعثت پیامبران را شکوفا سازی عقل و بهره وری از نیروهای آن میداند. واقعیت این است که دراسلام ، میان عقل و ایمان هیچگونه تضادی وجود ندارد بلکه این دو همسو میباشند.
رشوندی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تبیین کرد: در روز چهارشنبه مصادف با ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام (صلی ا... علیه و آله) وامام صادق (علیه السّلام) ، مسئولین کشوری و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در دیدار با رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... العظمی الإمام خامنه ای حضور پیدا کردند و مقام معظم رهبری سخنان مهمّی را ایراد نمودند؛ ایشان فرمودند: ما هیچ اختلافی با ملّتهای مسلمان نداریم وما اهل وحدتیم. کسانی هستند که بدنبال جنگ هستند، در مقابل اینها را نصیحت میکنیم. در برابر تطمیع شدگان دشمن ایستادگی کردیم و بحمدا... پیروز شدیم. لکن آنها مسئله شان جنگ مذهبی نبود بلکه جنگ طائفه ای و گروهی بود و آن تعدادی که داعش از سنّی ها کشت ازشیعه ها نکشت. مقابله مابا آنها ، مقابله با ظلم بود.
رشوندی افزود: ایشان ادامه دادند: فرعون امروز آمریکا ورژیم صهیونیستی و همه ی دنباله روهای آنها در منطقه اند. آنها ادّعا میکنند که میخواهند قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کنند ؛ البته این ازعجز وناتوانی آنهاست. در مسئله فلسطین دست آنها بسته است و نمیتوانند اهدافشان را پیش ببرند. پیروزی از آن امّت اسلامی است و فلسطین آزاد خواهد شد و ملّت فلسطین به پیروزی خواهند رسید.
امام جمعه شهر محمود آباد نمونه در آخر گفت: دوشنبه 20 آذرماه مصادف با سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت ا... دستغیب در سال 1360 است که این روز را پیشاپیش گرامی میداریم .
مطلب دیگر آنکه ما هر چه داریم از برکت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، در مراسمات عزا و جشن ها که متعلق به این عزیزان است باید برنامه ریزی شود و به خوبی این مناسبت ها گرامی داشته شود.
4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها