خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

جهان اسلام برای رویارویی با معضل فلسطین از قومیت‌گرایی بپرهیزد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در شرایط فعلی با توجه به تصمیمات ترامپ در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، مسلمانان جهان به ویژه دولت ها و ملت های عرب باید از مواضع نژاد پرستانه خود دست برداشته و به هویت عربی-اسلامی خود بازگردند.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۶۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

قاسم زاده، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به تصمیمات اخیر ترامپ برای انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس اظهار کرد: جهان اسلام برای مقابله به برنامه های شومی که دشمنان اسلام در سر دارند، در برابر ادعاهای ترامپ موضوع گیری واحدی داشته باشد.
وی افزود: در شرایط فعلی اگر گرایش های کشورهای عربی به سمت ترامپ باشد قطع به یقین شاهد تقویت خواسته های ترامپ هستیم و همین کشورهای عربی بستری را فراهم می کنند تا ترامپ به خواسته های دست پیدا کند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در مقابل آن دشمنان جمهوری اسلامی ایران نوعی ایران هراسی در بین مردم جهان ایجاد کردند و عرب ها هم در دام ترامپ افتادند
قاسم زاده ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به تصمیمات ترامپ در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس، مسلمانان جهان به ویژه دولت ها و ملت های عرب باید از مواضع نژاد پرستانه خود دست برداشته و به هویت عربی-اسلامی خود بازگردند.
وی عنوان کرد: قطع به یقین با این اقدام ملت های مسلمان نتایج بسیار مطلوبی در فلسطین حاصل شده و از پیش روی اسرائیل می تواند جلوگیری کند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مطمئنا با گرایش و رویکردی که ایران در برابر ترامپ دارد، ظرفیت مطلوبی برای وحدت بیشتر کشورهای مسلمان فراهم شده است که مسلمانان جهان می توانند از این ظرفیت ایجاد شده نهایت بهره برداری را داشته باشند.
قاسم زاده با بیان اینکه قدس نماد هویت اسلامی و قبله اول مسلمانان است، گفت: سرزمین قدس ملاکی برای وحدت کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان هم به شمار می رود بنابراین تمام ملت های مسلمان باید در برابر این تصمیم ترامپ موضع گیری شفاف و قاطعی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بیت المقدس از قدیم الایام سرزمین اعراب بوده و فلسطینی ها سال های سال آنجا سکونت داشتند و میراث خود را در آنجا بنا کرده بودند بنابراین برای حفظ میراث گذشته اسلامی باید اتحاد لازم را داشته باشند
این استاد دانشگاه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با دیپلماسی فعال خود می تواند کشورهای اسلامی و ظرفیتی که در اتحادیه کشورهای مسلمان وجود دارد را فعال کند.
قاسم زاده بیان کرد: همچنین شرایط فعلی فرصتی است که جمهوری اسلامی ایران به تمام مردم دنیا نشان دهد ماهیت آمریکا و اسرائیل چیست و به مردم دنیا ثابت کند آمریکا و اسرائیل همواره فقط به فکر منافع خود هستند و با ترساندن آنها می خواهند مواضع خود را در خاورمیانه تثبیت کنند.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مستقلی که دارد می تواند ظرفیت ها را فعال کرده و مرکزیت را برعهده بگیرد.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها