خبرهای داغ:
ما باید روی فکر فرزندان مان کار کنیم و به سمت نخبه پروری و علم و فن‌آوری پیش رویم که در این زمینه در سطح استان راه اندازی مجمع خیرین نخبه پرور و یاوران علم و فن‌آوری در استان ضروری است.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۹۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹

به گزراش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر جویبان نماینده بنیاد ملی نخبگان استان خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه با بیان اینکه  مقالات و تحقیقات مختلفی را در حوزه گیاهان دارویی انجام داده ام گفت: این تحقیقات می تواند مقداری از مشکلات جامعه روستایی را کاهش دهد.


جویبان با اشاره به این موضوع که ما باید روی فکر ها و مغزهای استان سرمایه گذاری کنیم تصریح کرد: ما باید روی فکر بچه هایمان کار کنیم و به سمت نخبه پروری و علم و فن‌آوری پیش رویم. و به نظر من در سطح استان راه اندازی مجمع خیرین نخبه پرور و یاوران علم و فن‌آوری در استان ضروریست.


وی با این عنوان که با توجه به این که ما در سطح استان فرار مغزها را داریم اظهار کرد: فرار مغزها در سطح استان از یک قطب خوب و از یک قطب تهدید است تهدید به این صورت که افتخار نیست که مغزهای خراسان جنوبی در سطح استان صادر شوند.


وی با اشاره به اینکه در زمینه کشاورزی ایده‌های مختلفی در سطح استان دارم گفت: باید این ایده ها و طرح های ارزشمند در کارگروهی تحت نظر شما ارائه شود و آستان قدس، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در تامین منابع مالی آن کمک کنند. یک طرحی از طرف بنیاد نخبگان قبلا خدمت شما ارائه شده است که از دل این طرح می تواند ده شرکت دانش بنیان بیرون بیاید.


وی با بیان اینکه ما باید به سمت طرح های توانمندسازی حرکت بکنیم تصریح کرد: ما باید به مردم ماهیگیری را یاد دهیم در بحث فرآوری محصولات کشاورزی و برندینگ ما چند شرکت برندینگ در سطح استان داریم چرا باید اینگونه باشد.


وی در ادامه گفت: در بیانات مقام معظم رهبری با برخی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور ایشان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد نقش آفرینی علمی استعدادهای جوان یکی از کارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را حمایت از نخبگان و شرکت های دانش بنیان مطرح کردند.


جویبان با بیان مشکلاتی در زمینه کشاورزی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما دغدغه فروش محصولات کشاورزی در سطح استان است که راه حل آن اینست که ما اتحادیه های تولیدی را که به منظور بحث بازاریابی مناسب در حوزه کشاورزی است را در سطح استان راه اندازی و از طریق صندوق های حمایت که زیر نظر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اداره و تامین اعتبار می شود تقویت کنیم.


وی در ادامه بیان کرد: ضرورت آموزش به دلیل تغییرات اقلیمی در سطح استان، آشنایی با بحث علم تغذیه صحیح گیاه، توسعه صنایع تبدیلی کوچک، افزایش گلخانه های کوچک در سطح استان از جمله کارهای مهمی است که باید در سطح کشاورزی انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها